خانه / اخبار / اگر می‌توانستیم امواج اینترنت را ببینیم، چه می شد؟

اگر می‌توانستیم امواج اینترنت را ببینیم، چه می شد؟

با توجه به اینکه اکنون کجا قرار گرفته‌اید، یا درحال شکایت هستید که چرا شبکه اینترنت wi-fi شما قوی نیست یا اینکه با یکی‌ از وسیله‌های الکترونیکی‌ خود به اینترنت وصل هستید. در هر کدام از این شرایط، ما بدون اینکه متوجه باشیم توسط امواج wi-fi محاصره شده ایم.


یک هنرمند آمریکایی Nickolay Lamm معتقد است که ما به طور روزمره از اینترنت استفاده می‌کنیم، بدون اینکه بدانیم چگونه کار می‌کند و یا اینکه حتی با پیچیدگی‌‌های آن آشنا باشیم. بنابرین، این هنرمند تصمیم گرفت که باغ ملی‌ در واشنگتن (DC)‌ را در حالتی‌ که امواج wi-fi قابل مشاهده باشند ترسیم نماید. وی با کمک یک دانشمند فیزیک فضایی و کارمند سابق ناسا رندر‌های بی‌نظیری تهیه کرد تا به این حس کنجکاوی خود پاسخ بگوید.


برای اینکه بتواند به طور تقریبی اندازه و ویژگی‌‌های فرمی این امواج را به تصویر بکشد، Lamm با یک متخصص پخش امواج و نقشه نگاری اینترنت در سطح شهر واشنگتن (DC) مشاوره کرد. نتیجه این پروژه همچون عکس‌هایی می ماند که در روز‌های داغ تابستان زیر نور خورشید گرفته شده اند.


در عصری که اینترنت زندگی‌ ما را تسخیر کرده است، این پروژه روش بسیار موثری بود که توجه ما را به واقعیتی که در آن قرار گرفته ایم جلب نماید و باعث شود تا به دنیای اطرافمان با نگاه تازه‌ای بنگریم.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

IBM THINK Blog

عنوان: IBM THINK Blog موضوع: تکنولوژی آدرس وب‌سایت: www.ibm.com/blogs/think توضیحات تکمیلی: آقای Michael Zimmerman سردبیر سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *