خانه / اخبار / اینترنت از طریق LED

اینترنت از طریق LED

شما می توانید به زودی اینترنت خود را با سرعت نور دریافت کنید! شرکت LVX سیستمی را ساخته که می تواند با استفاده از چراغ LED سقفی داده های اینترنتی را به رایانه های مجهز به سنسورهای خاص منتقل کند. این بدان معنی است که امواج نور به طور بالقوه می تواند جایگزین امواج رادیویی برای انتقال داده ها بشوند. شرکت LVX سیستم، در حال حاضر این تکنولوژی را در چند دفتر دولتی درشهر St. Cloud ، مینه سوتا پیاده کرده است.

LVX این سیستم را فرمی از انتقال داده ها با سرعت بالا، بسیار امن و بی سیم با استفاده از نور مرئی تعریف می کند. این سیستم بهتر از ارتباطات بی سیم دیگر مانند شبکه های ۳G و بلوتوث است زیرا این سیستم های سنتی همه به امواج رادیوی مغناطیسی نیاز دارند.
با توجه به سیستم های LVX، نور مرئی حاوی داده ها از فوتون نور تشکیل شده است و می تواند توسط چشم انسان دیده می شود. تجهیزات مرتبط به این سیستم همانند لامپ های استاندارد LED که از خود نور تولید می کند به نظر می رسند. تفاوت در این است که در این سیستم LED جامد استفاده می شود که برای تولید نور در آنها، “قطع و وصل” آنقدر تند و سریع اتفاق می افتد که چشم انسان قادر به تلفیق سیگنال های آن نیست. اطلاعات را می توان از طریق این سیگنال ها انتقال داد، در عین حال که نور منطقه تحت اشغال خود را نیز به عنوان چراغی سنتی روشن می کند.
سیستم نور سقفی LVX قادر به انتقال داده ها در حدود سه مگابیت در ثانیه است، که تقریبا به اندازه سرعت انتقال اطلاعات توسط یک خط DSL می باشد. این دیودهای ساطع نور (LED) در سیستم های نور سقفی ثابت با اندازه استاندارد قرار داده می شوند. سپس این LED ها پیام های دودویی را به مودم های خاص متصل به کامپیوتر، که به امواج نوری حساس اند می فرستند.
سیستم روشنایی هوشمند توسط رایانه هایی که در راه است می تواند باعث حدود ۳۰ تا ۸۰ ٪ صرفه جویی در انرژی لامپ یک اداره شود.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

نگاهی به تلاش کشورها در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با گذری بر پروژه‌های منتخب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *