خانه / اخبار / امیرکبیر نخستین مسابقه سراسری ایده پردازی را برگزار می کند

امیرکبیر نخستین مسابقه سراسری ایده پردازی را برگزار می کند

رییس انجمن علمی دانشگاه امیرکبیر گفت : در حال حاضر مرکز ایده پردازی و نوآوری در حوزه دانشجویی در این دانشگاه تاسیس شده است و نخستین مسابقه سراسری ایده پردازی در آینده نزدیک در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.

به نقل از خبر گزاری ایرنا، دکتر ‘مالک نادری’ روز دوشنبه در مراسم تقدیر از پنج تیم برتر رباتیک و ریزپرنده شرکت کننده در مسابقات جهانی رباتیک گفت: مرکز ایده پردازی و نوآوری در حوزه دانشجویی به منظور رفع مشکلات صنعتی و فنی دانشجویان راه اندازی شده است. این مرکز طرح های نو و خلاقانه ای که جنبه محصول محوری داشته باشند مورد حمایت مالی و معنوی قرار می دهد و تسهیلات ویژه ای به طراحان آن ها ارایه می کند.

وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ضرورت دارد که انجمن علمی رباتیک تشکیل شود زیرا راه اندازی این انجمن نظم بیشتری به مسیر رباتیک در حوزه دانشجویی می دهد و همچنین موجب انتقال تجربه میان گروه ها و برپایی مسابقات در دوره های مختلف می شود .

رییس انجمن علمی دانشگاه امیر کبیر افزود: از آنجایی که حوزه رباتیک حوزه بسیار هزینه بری است باید خروجی دانشگاه ها بسیار برجسته باشد تا دانشگاه بتواند امتیازات خوبی از این حوزه به دست آورد.

نادری گفت: پژوهشکده رباتیک باید فعالیت زیادی را بر روی سند چشم انداز رباتیک انجام دهد زیرا حوزه رباتیک بسیار هزینه بر است و اگر برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام نشود در آْینده نمی توانیم هماهنگی لازم را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد :۶۴ دانشجوی ایرانی در قالب هفت تیم در مسابقه رباتیک ایران اپن ۲۰۱۱ شرکت کردند، در مسابقات ترکیه نیز ۳۴ دانشجو در قالب چهار تیم شرکت کردند که یکی از تیم ها موفق به کسب مقام بسیار خوبی شد. همچنین تیم ریزپرنده های دانشگاه امیرکبیر متشکل از ۶دانشجو به مسابقات رباتیک هلند اعزام شد که این تیم موفق شد مقام دوم را به دست آورد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت به کوشش انجمن علمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *