خانه / اخبار / الهام گیری Nike از بازیکنان کوچه خیابان‌های چین

الهام گیری Nike از بازیکنان کوچه خیابان‌های چین

در چین، کسانیکه در کوچه و خیابان بسکتبال بازی‌ می کنند کفش های عجیب غریبی می پوشند: هر کفشی از کفش کوهنوردی گرفته، تا کفش های دو، و هر کفش دیگری که بتواند در برابر گرمای کشنده خیابان و آسفالت سفت محکم مقاومت کند.

Shane Kohatsu که سرپرست بخش نوآوری Nike در قسمت بسکتبال است در سفری تحقیقاتی‌ به چین در سال ۲۰۰۸ متوجه این مساله شد و به این فکر افتاد که باید راه حلی‌ وجود داشته باشد که بتوان مقاومت و دوام و تنفس هوا از کفی‌ کفش را به طور همزمان در یک کفش فراهم نمود. نتیجه تحقیقات تیم وی پارچه ا Hyperfuse بود.

Ben Shaffer, سرپرست بخش نوآوری Nike برای لباس‌های ورزشی، متوجه شد که وقتی‌ پارچه Hyperfuse رنگ می شود یک سری ویژه گی‌‌‌های عجیب‌ را از خود به نمایش می‌گذارد.

رنگها به طور کامل جذب پارچه نمی‌شدند، و در نتیجه رنگ‌ها بسیار شفاف شده و حتی لایه های پارچه یکدیگر را کاملا پوشش نداده و رنگ لایه‌های زیرین مشخص بود.

به همین دلیل تیم‌های نوآوری به این فکر افتادند که طرح‌های کلاسیک Nike که رنگ‌های شفاف و شاد داشتند مانند Air Max ۹۰ و Air Force One را دوباره احیا کنند و آنها را با Hyperfuse بسازند.

اگر کسی‌ این کفش‌ها را در کوچه و خیابان مورد استفاده قرار دهد، متوجه خواهد شد که نه تنها پای آنها به شدت داغ نخواهد شد بلکه ورزشکار قادر است به سرعت رقبای خود را پشت سر بگذارد در حالیکه آنها به رنگهای خاص کفش وی مات شان برده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *