خانه / جعبه دانش / اصول اسکیس و تکنیک‌های راندو در طراحی‌صنعتی

اصول اسکیس و تکنیک‌های راندو در طراحی‌صنعتی

عنوان: اصول اسکیس و تکنیک‌های راندو در طراحی‌صنعتی

موضوع: اسکیس و تکنیک‌های راندو

نویسنده: کووس ایسن ( Koos Eissen) و رزولین استویر (Rooselien Steur)

مترجم: فرید پوینده و فرشاد پوینده

ناشر: انتشارات وارش

توضیحات تکمیلی: 
نویسندگان این کتاب؛ کووس ایسن ( Koos Eissen) و رزولین استویر (Rooselien Steur) که هر دو استادیار تکنیک‌های طراحی و ترسیم در دانشگاه تکنولوژی دلفت هستند. این کتاب مستند و جمع‌آوری فعالیت ‌ها و تجربه‌ ی این دو استاد در دانشگاه و همچنین پیگیری کارهای دانش‌آموختگانشان در استودیوهای طراحی هلند است.

کتاب اصول اسکیس و تکنیک‌های راندو در طراحی‌صنعتی از این جهت ارزشمند است که مهارت ترسیم و طراحی را برای یک طراح نه فقط به عنوان ابزار قدرتمندی برای ارتباط با طراحان و مهندسان و مدل ‌سازان بلکه برای ارتباط با کارفرماها و پیمانکاران بیان کرده است. هدف این کتاب، بیان چرایی و دلیل ترسیم اسکیس است چراکه ترسیم یک شی همانند سخن‌ گفتن و یا راهی برای فکرکردن، فکرکردن بر روی کاغذ است. مهارت دستی در اسکیس همانند یادگیری نوشتن خط است. اما نباید فراموش کرد که لزوما همه داستان‌ های خوب با دست‌خط زیبا نوشته نشده که قدرت اندیشه است که در نهایت حرف آخر را می ‌زند.

این کتاب مروری کلی و رویکردی جهانی بر روش‌های گوناگون اسکیس دارد و بر فرآیند کشف، انتخاب و انتقال یا ارائه ایده نگاهی اجمالی انداخته است. بر خلاف کتاب‌های متعددی که در حوزه ترسیم وجود دارد چگونگی ترسیم با کلیشه‌ های معمول و مفاهیم ذهنی و انتزاعی آغاز نشده بلکه به‌عکس، روش‌ های ترسیم در پیش زمینه محصولات عینی و تولید شده و روندهای انجام شده در استودیوهای طراحی نشان داده‌شده‌اند تا مخاطب به‌طور عینی مفاهیم را درک کند و جایگاه و ضرورت یادگیری و به کارگیری آن را لمس کند. بیش از همه بر روند منطقی و تفکر پیش از اسکیس تاکید شده و مهارت ترسیم به عنوان ابزاری برای بیان بهتر است نه چیزی که با آن بتوان حرف آخر را زد! به همین منظور بدون هیچ پافشاری و اصراری بر استفاده از روش ‌های مختلف در اسکیس و چگونگی تلفیق اسکیس با رندرهای کامیپیوتری و عکس ها پرداخته است چرا که هدف، انتقال به بهترین و سلیس‌ترین بیان ممکن و صرف وقت کمتر است.

قیمت پشت جلد کتاب ۲۵ هزار تومان می باشد. که در صورت خرید از چهارباغ و یا گزارشگر طراحی صنعتی از ۲۰ درصد تخفیف بهره مند خواهید شد. (هزینه ارسال به عهده خریدار می باشد.)

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی كتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو نویسندگان: کیت گافین، فرد لمکه و اورزولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *