خانه / اخبار / اسکیت بوردی برای حرکت بر روی پله‌ها بجای نرده پله ها

اسکیت بوردی برای حرکت بر روی پله‌ها بجای نرده پله ها

Stair-Rover اسکیت بورد ۸ چرخه‌ای است که برای مقابله با مهمترین مانع شهری یعنی همان پله، طراحی شده است.


یک سال پیش، این اسکیت بورد مراحل ابتدایی طراحی خود را طی‌ می کرد و هنوز بیشتر به یک رویا می‌مانست تا یک محصول واقعی‌. اما اکنون، بعد از گذشت یکسال حدود ۶ مدل از آن ساخته شده و هم اکنون در سایت Kickstarter مشغول به جمع آوری سرمایه برای تولید نهائی است.


این اسکیت بورد به ۸ چرخ مجهز می‌باشد که هر چهار چرخ آن روی یک قاب V (وی) شکل که متحرک نیز می باشد، نصب شده است، بنابراین بدین طریق اسکیت سوار به راحتی‌ می تواند از روی پله‌ها پایین بیاید. به غیر از این نوآوری، PoChin Lai طراح و سازنده این اسکیت, به چند نو آوری دیگر نیز در این اسکیت بورد‌ها دست یافته است. سوال اصلی‌ وی این بوده است که آیا اسکیت سواران قادرند که از انرژی نهفته شهر‌ها همچون موج سواران که از انرژی موج بهره می برند استفاده کنند یا نه؟


Lai برای اینکه به پاسخ این سوال دست یابد، حدود ۲ سال است که بر روی این پروژه کار می‌کند و در حدود ۱۴ پروتوتایپ مختلف ساخته است. یکی‌ از نوآوری‌های وی این است که تمام قطعات اتصال دهنده را به زیر تخته اسکیت بورد انتقال داده است، بنابرین سوارکار فضای بیشتری برای جا بجایی پایش دارد که نتیجتاً باعث حرکات متنوع تری می شود.

در انتخاب مواد و متریال نیز، طراح این مدل برای قاب‌های V (وی) شکل خود، تصمیم گرفت که از یک نوع ترمو پلاستیک استفاده کند که قویتر و انعطاف پذیر تر از آلومینیوم است که استحکام محصول نهایی را به نحو شایانی افزایش می دهد.

در ابتدا ممکن است که به سختی بتوان این اسکیت بورد‌ها را وارد بازار کرد و به فروش رساند. اما Lai معتقد است که اسکیت سواران قابلیت سازگاری بالا‌یی داشته و در بسیاری از اوقات خودشان اسکیت‌هایشان را طوری که دلشان می‌خواهد تغییر می دهند و یا درست می کنند. بنابراین هر کدام از این سوارکاران به نوعی به پیشبرد اسکیت سواری‌ خدمت می کنند و در واقع همه بخشی از این فرهنگ اسکیت سواری‌ هستند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *