خانه / اخبار / اتوبوس های جدید لندن

اتوبوس های جدید لندن

پروتوتایپ جدید ترین مدل اتوبوس های دوطبقه معروف لندن که توسط طراحی معروف Thomas Heatherwick طراحی شده، در تاریخ ۲۵ آذر ماه در مرکز شهر لندن رونمایی گردید.

در مراسم رونمایی از این طرح که پاک و پایدارترین نمونه از اتوبوس های طراحی شده در نوع خود است، شهردار لندن Boris Johnson حضور داشت و خود اولین نفری بود که به این اتوبوس پا نهاد و یک مسیر توریستی شلوغ در شهر لندن را با این وسیله نقلیه جدید طی کرد.

این طرح در شرکت Wrightbus و با همکاری ۲۵ مهندس و یک تیم ۴۰ نفره از کارگران تولید، ساخته شده است. البته طرح ظاهری و زیبایی شناختی این مدل توسط استودیو طراحی Heatherwick که دفتر مرکزی آن نیزدر لندن واقع شده، طراحی شده است.

به گفته کارشناسان این اولین اتوبوسی است که بعد از ۵۰ سال که مخصوص سیستم حمل و نقل شهر لندن طراحی شده و در همین رابطه شهردار لندن نیز گفت ” این طرح در تمام اجزاء خود با در نظر گرفتن نیازهای شهروندان لندن طراحی شده و بطور قطع می توان آنرا اتوبوس قرن ۲۱ نامید”.


۸ نمونه از این مدل جدید، که طی مدت دو سال طراحی و اجرا شده است، قرار است تا آخر اسفند ماه سال ۹۰ در مسیر ها شلوغ سیستم حمل نقل شهری لندن مورد استفاده قرار گیرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *