خانه / اخبار / آینده یا افسانه، توربین های بادی

آینده یا افسانه، توربین های بادی

آینده یا افسانه یک سری مسابقات داخلی شرکت Frog Design است که می خواهد از استعداد و خلاقیت ۱۶۰۰ طراح گسترده در ۱۰ استودیو طراحی در مناطق مختلف جهان استفاده کند. برای اجرای این مسابقه یک خلاصه ای از موضوع برای طراحان ارسال شده و این افراد براساس آن ایده های مختلفی را خلق کرده و برای رأی گیری به سایت مرکزی ارسال می کنند.

این فعالیت با همکاری گروه Core 77 برای انتشار آثار صورت می گیرد تا علاقه مندان از این طریق بتوانند بهترین ایده مورد نظر خود را از جهت اینکه طرح مورد نظر بیشتر یک طرح رویایی و افسانه ایست یا یک طرح واقعی و آینده گرا، انتخاب کنند. طرح برتر توسط تیم طراحن و متخصصان شرکت Frog کمی اصلاح شده و در پروسه ارزیابی های اجرایی قرار می گیرد، سپس با کمک نرم افزارهای سه بعدی، مدلسازی شده و ماکت یا ماک آپی از آن ساخت می شود تا در نهایت یک طرح واقعی ، قابل درک و قابل اجرا بدست آید.

برای آغاز و افتتاح این سری (افسانه یا آینده) موضوعات مختلف و جالبی مد نظر بود. با توجه به اینکه مبحث انرژی در صنایع اخیراً دستخوش تغییرات بسیاری شده، گروه Frog فعالیت زیادی را بر روی این موضوع انجام داده و برای موضوع رویداد (افسانه یا آینده) تمرکز خود را بر روی بخش انرژی بویژه انرژی باد قرار داده است. به عقیده برگزار کنندگان این برنامه توربین های بادی، دستگاه های زیبایی هستند ولی بسیاری از این مکان ها اغلب به دلایل عدم کسب مقبولیت زیبایی، بسته شده اند. در این برنامه از طراحان خواسته شده تا فکرها، ایده ها و راه حل های خلاقانه خود را درجهت مهار انرژی باد و استفاده ی آن در زیرساخت های موجود و یا زیرساخت های جدید ارائه کنند. در ادامه ۶ ایده نهایی ارائه شده که از طرح های کوچک گرفته تا توربین های بسیار بزرگ طبقه بندی گردیده، نگاهی بیاندازید. رأی شما به واقعی ترین (اجرایی ترین) طرح باعث ارتقاء آن به مرحله بعد گسترش طرح ها در این رویداد خواهد شد.

در این لینک ۶ ایده نهایی را می توانید مشاهده نمایید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب معدنی

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *