خانه / اخبار / آکواریوم – باغ، یا باغ – آکواریوم خانگی

آکواریوم – باغ، یا باغ – آکواریوم خانگی

این پروژه خبر خوشی‌ است برای تمام کسانیکه علاقه مند هستند در آپارتمان‌های کوچک خود باغهای خانگی داشته باشند که برای آنها در سرتاسر سال محصولات کاملا طبیعی و به دور از افزودنی‌های شیمیایی فراهم نماید.


این باغ‌ها یک سری تانک‌هایی هستند که بر روی هم سوار می شوند و به محض اینکه به هم جفت شدند یک سیستم پرورش آبزی را فراهم می‌آورند که تانک آب ماهی‌‌ها را به تانک پرورش سبزیجات متصل می نماید. مواد مغذی که از ماهی‌ ها، حلزون‌ها و صدف‌ها در آب تولید می شود باعث قوت خاک تانک پرورش سبزیجات می گردد و به رشد گیاهان کمک می نماید. گیاهان نیز که با استفاده از نور لامپ‌های LED پرورش می‌یابند آب را تسویه کرده، و آب سالم و تازه را به تانک ماهی‌‌ها بر می گردانند. و اگر ایده پرورش ماهی‌ به همراه گیاهان برای شما سخت به نظر می رسد، کاربران می توانند مقداری مواد مغذی به تانک آب اضافه کرده و ماهی‌‌ها را از این معادله حذف نمایند.


امروزه برای خیلی‌ از خانواده ها که در شهر‌های شلوغ و آپارتمان‌های کوچک زندگی‌ می کنند امکان پذیر نمی‌باشد که باغهای خانگی داشته باشند اما این سیستم این اجازه را به کاربران می دهد که در خانه خود و با قیمت بسیار پائینی به مقدار قابل توجهی‌ سبزیجات تولید نمایند.


این محصول که توسط Joshua Rittenberg و همکارش طراحی شده است به نظر میاید که طرحی از آینده است. و این به این خاطر است که این طراحان برای محصول خود از طراحی‌های Jacque Fresco که یک طراح آینده گراست الهام گرفته اند. به گفته این طراحان، گنبدها پایدار‌ترین اجسام هستند. طراحی مادولار و سیستم سر هم بندی و جدا کردن این تانک‌ها از هم، جابجایی و حمل و نقل این محصول را بسیار ساده نموده‌ است. اما این فقط یک بعد قضیه است. از طرف دیگر این سیستم هم زیبا است و هم یک حس تعلق در کاربر به وجود می آورد و به وی اطمینان می دهد که می تواند مقادیر قابل توجهی‌ سبزیجات خانگی حتی به بزرگی‌ بادمجان بعمل آورد.


این محصول در این مرحله بصورت یک پروژه کیک استارتر به بازار معرفی‌ شده است و در حدود ۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *