خانه / اخبار / آوانتی” اولین خودروی اسپورت هندی “

آوانتی” اولین خودروی اسپورت هندی “

اولین خودروی اسپورت هندی به نام آوانتی در نمایشگاه خودرو دهلی رونمایی شد. این ماشین را دیلیپ چابریا، هنرمند و طراح خودروی هندی، طراحی کرده و توسط شرکتش به نام دی سی دیزاین در شهر پونا در غرب هند ساخته می‌شود.
در حال حاضر برروی این ماشین یک موتور دو لیتری چهارسیلندر فورد «اکوبوست» سوار می‌شود. قدرت این موتور ۲۶۱ اسب بخار است و شتاب صفر تا صد آن با یک جعبه دنده دو کلاجه شش سرعته زیر هفت ثانیه تخمین زده شده است.


دی سی دیزاین اعلام کرده که به زودی مدلی با یک موتور شش سیلندر با قدرت ۳۹۴ اسب بخار هم خواهد ساخت. وزن مدل فعلی ۱۵۶۰ کیلوگرم است و بخش زیادی از ماشین با آلومینیوم ساخته شده است.

دی سی دیزاین تا کنون به ساخت ماشین‌های سفارشی و تقویت شده مشهور بود و این اولین خودرویی است که به نام خودش به بازار عرضه می‌شود.


دیلیپ چابریا، موسس دی سی دیزاین بعد از پایان تحصیلش در رشته طراحی خودرو در کالج طراحی پاسادینا در کالیفرنیا، و بعد از یک سال کار در استودیوی طراحی جنرال موتورز، در سال ۱۹۸۳ به هند برگشت و در سال ۱۹۹۳ استودیوی دی سی دیزاین را تاسیس کرد. این استودیو تا کنون ششصد خودروی کانسپت و سفارشی ساخته است.


دی سی دیزاین امیدوار است بتواند دو هزار دستگاه از این ماشین بسازد. فروش ماشین از سال ۲۰۱۳ آغاز می‌شود و هدف خودروساز هندی فروختن دویست دستگاه در سال است. دی سی دیزاین اعلام کرده که برای فروش ماشین نمایندگی‌های خود را در سراسر هند افتتاح خواهد کرد.



هند هفتمین تولیدکننده خودرو در جهان است. تولید خودرو در این کشور در سال مالی گذشته، سی درصد افزایش یافته و پیش‌بینی‌ می‌شود این کشور به زودی جای برزیل را در مکان ششم بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان بگیرد.

به همین دلیل خودروسازان از سراسر جهان از نمایشگاه خودرو دهلی استقبال خوبی کرده‌اند. یازدهمین نمایشگاه خودرو دهلی از پانزدهم دی آغاز شد و تا ۲۱ دی ادامه دارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *