خانه / اخبار / آنتارس، ایستگاه شارژ خودرو

آنتارس، ایستگاه شارژ خودرو

ترجمه: مرجان حسومی
آنتارس، ایستگاه­ شارژ خودرو بوسیله نور است که توسط شرکت Pininfarina برای نمایشگاه Metalco طراحی شده­ است.

شرکت Pininfarina ، ایستگاه­های خورشیدی مولد برای شارژ خودروهای الکتریکی خود را به نام آنتارس، در نمایشگاه وسایل نقلیه سازگار با محیط­ زیست ایتالیا به نام Metalco در شهر رم به نمایش گذاشت. این ایستگاه دارای پایه­ای به شکل درخت است که نگهدارنده نقاط شارژ الکتریکی خودروهاست. در این نمایشگاه مدل نمونه­سازی شده (پرتوتایپ) طرح همراه با ماشین Nido EV، که توسط کمپانی Pininfarina طراحی و ساخته شده به نمایش گذاشته شده است.


ایستگاه­هایی که با نام آنتارس Antares طراحی شده­اند، راه­حلی ایده­آل و کاملاً سازگار با محیط­ زیست هستند که برای پارک و شارژ خودروهای برقی در نظر گرفته شده­اند. این سیستم جهت ناوگان حمل و نقل شرکت­ها و برای پارکینگ­ها طراحی شده است. در این طرح سوخت­گیری کامل از طریق سلول­های شارژ نوری تعبیه شده در پوشش سقف انجام می­شود. هدف این طرح که توسط Pininfarina توسعه داده شده، تولید و تامین انرژی لازم برای دو اتومبیل جهت پیمودن مسیری معادل ۷۵ کیلومتر است.

Metalco، که در مبلمان شهری پیشرو است؛ این ایستگاه را که اولین نمونه از ایستگاه­های شارژ مدولار است را ترویج داده است. این ایستگاه به ابعاد (۴۹۴۰×۶۷۰۰) میلیمتر و ارتفاع حداقل ۲۳۸۰ میلیمتر، از قطعات استیل و اتصالات آلومینیومی تشکیل شده است. سقف آن ۳۲ مترمربع و شامل ۲۰ صفحه شارژ فتولئاتیک ۲۳۰WP است که در مجموع ۴.۶ KW برق تولید می­کنند. هندسه پایه آن در راستای تسهیل مونتاژ پانل­های فتولئاتیک و البته حمل­ونقل آسان طراحی شده است؛ که به این ترتیب با کاهش تعداد اپراتور، صرفه جویی انرژی کلی را به دنبال خواهد داشت.


Antares تاکیدی بر تعهد شرکت Pininfarina به حمل­ونقل پایدار است؛ که به طور کلی نه تنها به دنبال توسعه و تولید خودروهای برقی و برنامه­های پژوهشی در زمینه­های کاهش مصرف، تولید گازهای گلخانه­ای کمتر، استفاده از مواد جایگزین سبک­تر و قابل بازیافت و ایمنی واقعی و مجازی است؛ بلکه درصدد طراحی زیرساخت­های شهری مورد نیازی است که در راستای گسترش حمل­ونقل الکتریکی گام برمی­دارند.

با اتکا به دانش فنی که Pininfarina طی سال­ها تحقیق به ویژه در زمینه توسعه خودروهای هیبریدی و برقی به دست آورده، این شرکت چند هفته پیش در نمایشگاه Auto Shanghai 2011 ، نمونه نمایشی از خودروی برقی و مکانیزه بسیار پیشرفته­ای را در خلال کارگاه آموزشی خود به نام Nido به نمایش گذاشت. این طرح شامل ساختار سبک (سازه­های فضایی) آلومینیومی بود که با استفاده از مواد کامپوزیتی چون الیاف کربن و آرامیدهای لانه­زنبوری بسیار کارآمدتر شده اند. این راه­حل علاوه بر اینکه باعث کاهش سرمایه­گذاری لازم می­شود، وسایل نقلیه را سبکتر کرده، صلبیت مکانیکی بالاتری را برای رانندگی راحت و مطلوب فراهم می­کند. این در حالیست که وزن کم، این خودرو را قادر به استفاده از باتری­هایی با ظرفیت کمتر می­کند. به این ترتیب با وجود عدم تغییر در کارایی، باطری ها سبک تر و ارزانتر می­شوند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی کتاب من، طراح خودرو

معرفی کتاب من، طراح خودرو نویسنده: مت ماروکو – آدام هوبرز مترجم: سالار سیفی‌زاده انتشارات: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *