خانه / اخبار / آغاز برنامه طراحی شهر هلسینکی – پایتخت طراحی جهان ۲۰۱۲

آغاز برنامه طراحی شهر هلسینکی – پایتخت طراحی جهان ۲۰۱۲

شهر هلسینکی برنامه مفصل طراحی سالانه خود را بعنوان پایتخت طراحی جهان در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. در طی این برنامه قرار است شهر هلسینکی – پایتخت فنلاند – فواید و ارزش های طراحی را با روش های مختلف و با نمونه های موردی در شهر خود به اجرا در آورده و ارتقاء دهد.

برنامه WDC Helsinki 2012 از شب آخر میلادی ۲۰۱۱ (۳۱ دسامبر) طی مراسم و جشن های مختلف با حضور ۳۰.۰۰۰ نفر آغاز گردید. از مراسم های نزدیک در آغاز WDC می توان به جشن برندگان مسابقه Design Impact Prize ، جایزه Alvar Aalto و Estlander اشاره کرد.

از برنامه های دیگر هلسینکی ۲۰۱۲ ،اجرای ۳۰۰ پروژه است که در آن سعی می شود تا به روش های مختلف دیزاین ارتقاء یابد، البته با محوریت اصلی این برنامه که “تغییر شهر ها” و ” تفکر دوباره طراحی” تعیین شده است.

برنامه های WDC Helsinki 2012 از طریق وب سایت (www.wdchelsinki2012.fi) و همچنین برنامه های مختلف ارائه شده برای موبایل ها قابل دسترس و اطلاع رسانی می باشد. مطالب ارائه شده در سایت بسیار وسیع است و دید افراد مختلف را نسبت به فرهنگ طراحی در فنلاند و همچنین طراحان برجسته این کشور ، بیشتر خواهد کرد.


برنامه پایتخت طراحی جهان توسط ICSID – شورای انجمن های طراحی صنعتی جهان – آغاز گردیده و هر دوسال یکبار شهری را بعوان پایتخت طراحی انتخاب کرده تا بدین وسیله باعث گسترش و ارتقاء طراحی بعنوان یک ابزار برای همراهی و رشد جامعه ، فرهنگ و اقتصاد در زندگی باشد.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *