خانه / اخبار / یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO

روزی از زندگی کی‌واشتا، طراح کسب و کار در شرکت طراحی IDEO 
وقتی مردم از من می‌پرسند برای گذران زندگیم چه کار می‌کنم، می‌گویم من برای رشد شرکت‌ها راه‌های نوآورانه پیدا می‌کنم و در مورد بخش‌های ناملموس  و ناپیدای طراحیِ یک خدمت جدید بسیار فکر می‌کنم. چگونه می‌توانیم درآمد کسب کنیم؟  با چه کسی شریک هستیم؟ برای شروع به چه منابعی احتیاج داریم؟ در حالی که گهگاه با افراد زیادی صحبت می‌کنم، بیشتر وقتم صرف عمیق شدن روی مشتریان می‌شود. به طراحی مدل کسب و کار می‌پردازم و برای آزمایش ایده‌هایمان با مردم واقعی پروتوتایپ میسازم.
من در حال حاضر در حال کار بر روی یک پروژه برای ایجاد تجربه جدید استفاده از تاکسی در ژاپن، در شرکت طراحی IDEO می‌باشم. ما در شرکت طراحی IDEO در تلاشیم به مشتری خود که تامین کننده تجهیزات تاکسی می‌باشد کمک کنیم تا زمانی که خود تاکسی‌ها مختل می‌شوند، با هم در ارتباط باشند.
در واقع روز معمولی برای من در شرکت طراحی IDEO وجود ندارد، اما اینجا به روزی که اخیراً داشته‌ام نگاهی انداخته‌ام.

۸:۳۰ صبح: طی کردن مسیر بین خانه و محل کار

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO
در روزهایی که همه چیز خوب است من در پارک یویوگی قدم می‌زنم و به سر کار می‌روم. باور اینکه من در یک جنگل انبوه با چنین چشم‌اندازی زندگی می‌کنم، سخت است. اگر چه بیشتر وقت‌ها از قطار استفاده می‌کنم، دقیقا ۱۶ دقیقه طول می‌کشد تا به محل کارم برسم (مزیت زندگی در توکیو: قطار منظم کار می‌کند).

۱۰ صبح: جلسات سرپایی تیم

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO
تیم‌ها جلسات سرپایی صبح و عصر روزانه دارند. قرارمان این است که برای روزمان برنامه‌ریزی کنیم ولی از موضوع منحرف شده و بیشتر آن را صرف بازی با پروتوتایپ تاکسی خود می‌کنیم.

۱۰:۳۰صبح: مرور مدل کسب و کار

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO
من در شرکت طراحی IDEO با استفاده از تکه‌های مدل کسب و کار (Business model tiles) ایده فعلی‌مان را ترسیم می‌کنم. آنها روشی سریع و بصری برای اجرای برنامه‌های ما هستند و این امکان را برای هر فرد فراهم می‌کند تا وارد پروسه طراحی شده و با ما این مسیر را بپیماید (تیم از این نسخه خوشش آمده است)

۱۲ ظهر: جلسه ناهار دوشنبه

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO
کل استدیو هر دوشنبه برای ناهار دور هم جمع می‌شوند. غذا عالی است (ما سرآشپز‌های مختلف داریم که غذاهای تازه و فصلی را هر هفته می‌پزند.) معمولاً عکس‌های خنده‌دار از هفته پیش و پیشرفت و به روزرسانی پروژه را به اشتراک می‌گذاریم.  همه افراد به نوبت مجری می‌شوند و ایده شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند. این هفته نوبت ریو بود که یکی از نمونه‌های D4V (طراحی برای مواقع پرخطر) یعنی تابی لبو (Tabi Labo) را برای استودیو توضیح داد.

۱ بعد از ظهر: کلاس فشرده طراحی گرافیک

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO
خارج از محل کار، من با برخی از دوستان یک نمایشگاه موقت خوراک کاری (Curry) راه انداخته ام. ما کاری را به سبک ژاپنی درست می‌کنیم و از مواد فصلی یا طعم دهنده‌هایی که شما معمولاً در کاری پیدا نمی‌کنید استفاده می‌کنیم. من خوشحالم از اینکه میان گرافیست‌های با استعدادی قرار گرفته‌ام که کمک کردند مهر لوگوی آنالوگ من به شاهکار دیجیتالی تبدیل شود.

۲ بعد از ظهر: فیلمبرداری

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO
ما در حال تهیه یک فیلم کوتاه سفر کاربر برای نمایش نحوه به نظر رسیدن خدمات تاکسی‌مان می‌باشیم. برای یک طراح کسب و کار ، ملموس کردن نمونه‌ها امری مهم می‌باشد، زیرا خدمت طراحی شده را واقعی می‌سازد و به مشتریان برای مواجهه با ریسک و ارائه کسب و کارهای جدید شهامت می‌دهد. مشتری ما عمیقاً درگیر این کار شد و حتی به عنوان یک راننده تاکسی، ستاره فیلم شد.

۵ بعد از ظهر: اسپرینت طراحی

یک روز کاری در شرکت طراحی IDEO
شرکت طراحی IDEO در توکیو با – D4V صندوق سرمایه گذاری داخلی ما در یک مکان قرار دارند. من واقعا از کار با استارت آپ‌ها که نیازهای متفاوتی با مشتریان معمولی ما دارند و سریع رو به جلو حرکت می‌کنند، لذت می‌برم.  اینجا ما به فامزون (شرکتی که کفش‌هایی با پاشنه قابل تعویض ارائه می‌کند) کمک می‌کنیم تا اولین فروشگاه پاپ آپ (موقتی) خود را در فرودگاه‌ هاندا ایجاد کند.

۶:۳۰ بعد از ظهر: حرکت به سمت خانه

روزی از زندگی یک طراح کسب و کار
روز طولانی ای بود. باید به خانه بروم، شام بخورم و برای کار فردا خودم را آماده کنم.

 

منبع: A Day in the Life of a Business Designer

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

عنوان: انگیزش، منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد موضوع: مدیریت کسب‌وکار و کارآفرینی نویسنده: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *