خانه / اخبار / گزارش نشست دهم چهارباغ با موضوع آموزش در باهاوس

گزارش نشست دهم چهارباغ با موضوع آموزش در باهاوس

دهمین نشست چهارباغ با موضوع مدرسه باهاوس با حضور اساتیدی چون دکتر سلیمانی، دکتر مرتضایی، دکتر اژدری، استاد جمالی و تنی چند از اساتید دیگر در روز یکشنبه مورخ ۱۲ تیر ۱۳۹۰ در محل باشگاه خانواده برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه نشستی با حضور آقایان مهدی زاده، مولایی و ابوالقاسمی و خانم ها عظیمی و بیات برگزار شد که به بحث در مورد نحوه شکل گیری مدرسه باهاوس، فعالین این مدرسه، روند رشد این مدرسه، سالهای پایانی و در انتها به ذکر نقاط قوت و ضعف آن پرداخته شد.

در انتهای بحث نیز پرسش و پاسخی بین حضار و کارشناسان حاضر رد و بدل گردید.

در ادامه نشست و پس از استراحت کوتاهی با حضور استاد نیرومند (مدیر مسئول سابق کیهان کاریکاتور، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، مشاور اسبق وزیر ارشاد و …) مراسم رونمایی از کتاب فیل آبی برای ایده یابی برگزار گردید و استاد ضمن معرفی بخش های مختلف کتاب دلایل خود برای تالیف این کتاب را بیان کردند.

این کتاب آموزشی دارای سه فصل؛ آشنایی با مدل مهندسی ایده، ایده‌پروری و بررسی آثار مرتبط است و آثار تجسمی بسیاری که مبتنی بر این تکنیک آفریده شده نیز ارائه گردیده است.

نشست دهم که به همت فعالان چهارباغ برنامه ریزی گردیده بود در انتها در ساعت ۷.۳۰ عصر خاتمه یافت.

در حاشیه نشست:

– حضور اساتید دانشگاه در این نشست نه تنها باعث دلگرمی برگزار کنندگان بلکه باعث نشاط شرکت کنندگان نیز بود.
– شماره جدید نشریه چهارباغ در این نشست معرفی و در معرض فروش قرار گرفت.
– نمایشگاه عکسی از مدرسه باهاوس در کنار این نشست برگزار و در معرض دید قرار گرفته بود.
– در پایان مراسم در خارج سالن همایش (لابی سالن) گفتگوهای صمیمانه ای بین دانشجویان و اساتید انجام گرفت.

نقد نشست:

قبل از هرگونه نقدی باید یادآور شد که کمبود اینگونه نشست ها در رشته طراحی صنعتی سالها بود که به چشم می خورد و جا دارد از گروه چهارباغ برای برگزاری این نشست، تشکر نمود و بدیهی است که با توجه به نوپا بودن این حرکت، کمبودها و کاستی هایی وجود خواهد داشت ولی این کمبودها چیزی از ارزش کار دوستان چهارباغ کم نخواهد کرد.

– به نظر می رسید در بخش نشست باهاوس نحوه ارائه مطالب که بیشتر روخوانی از روی متن بود که بهتر بود صمیمانه تر و جذاب تر برگزار می شد.
– شیوه نگارش متن در بخش نشست باهاوس کمی ثقیل و بسیار ادبی بود. مجری برنامه نیز آن را با حالتی ادبیاتی تر (دکلمه وار ) بیان می نمود که از نظر نگارنده، لحن و شیوه مناسبی برای بیان مطالب علمی و تحقیقاتی نیست و توجه را از جان کلام به شیوه بیان سوق می دهد.
– بدلیل نیمه روشن بودن چراغ های سالن همایش کیفیت نمایش تصاویر اکران شده بر روی پرده سالن مناسب نبود.
– اگر در ابتدای جلسات برگه هایی به شرکت کنندگان داده می شد تا سوالات خود را نوشته و در پایان مراسم جواب داده شوند، شاید ارتباط بیشتری با مخاطبین برقرار می شد.

در پایان با تشکر فراوان از همه دست اندرکاران این برنامه و به امید ادامه این حرکت و جریان علمی در عرصه طراحی صنعتی کشور.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نشست نقد محصول

چهارباغ برگزار می نماید: چهاردهمین نشست تخصصی چهارباغ، نشست نقد محصول، کاسۀ «دستهایش»، طراح: مهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *