خانه / اخبار / گزارش آگهی جلسه معارفه دوره ۸ ماهه Vehicle Design

گزارش آگهی جلسه معارفه دوره ۸ ماهه Vehicle Design

جلسه معارفه دوره ۸ ماهه Vehicle Design با عنوان “The Crash Course ” روز ۵ شنبه ۱۴ شهریور ۹۲ با میزبانی مدرسه اینورس و حضور علیرضا اردوبادی، امیر حسین عرفانی و ساسان پور معصومی برای علاقه مندان طراحی خودرو برگزار شد.


پس از پخش ویدئو گرافیکی از پوستر دوره، علیرضا اردوبادی موسس مدرسه اینورس که مدرسه ای تخصصی هنرهای دیجیتال می باشد به معرفی دوره پرداخت و اینکه اینورس در حوزه های مختلف دیجیتال آرت دوره های برای Digital Painting, Motion Graphic, Game, Animation برگزار کرده اما هیچ یک از دوره ها به بحث طراحی صنعتی مربوط نبود در همین راستا مدرسه اینورس دوره ای را با عنوان The Crash Course طراحی کرده است که برای علاقه مندان طراحی صنعتی حتما می تواند جالب باشد.

در بخش های بعدی هر یک از مدرسان با معرفی خود و زمینه فعالیتشان از چگونگی برگزاری این دوره سخن گفتند.
امیرحسین عرفانی به عنوان مدرس ۳D این دوره به معرفی مختصری از خود پرداخت و همچنین از علیرضا اردوبادی و مدرسه اینورس به خاطر برگزاری این دوره تشکر کرد، در ادامه از مشکلات و ویژگی های این رشته در ایران و فعالیت به صورت بین المللی سخن گفت که “در کشور ما، افرادی که به طراحی خودرو علاقه دارند مجبور به انتخاب رشته طراحی صنعتی یا رشته مکانیک فنی خودرو می شوند و در دانشگاههای ایران به دانشجویان، طراحی خودرو را توصیه نمی کنند حالا یا اعتقادی به این امر نیست یا اینکه هدف طراحی صنعتی را طراحی خودرو نمی دانند؛ که همین رشته به صورت تخصصی در شاخه های مختلف در دانشگاههای مطرح جهانی تدریس می شود” وی همچنین به هنرجویان توصیه کرد که در هنر دیجیتال حتما باید فکری باز و بین المللی داشت که اگر غیر از این باشد مسلما نتیجه خوب و حرفه ای در بر نخواهد داشت.
وی که در پروژه Dakar Rally 2013 همکاری داشته از این پروژه به عنوان آغازی برای موفقیت های خود نام برد و همچنین از تشکیل گروه HeavyCrash که ۳ سال از آن می گذرد یاد کرد.

امیر حسین عرفانی در معرفی از دوره افزود: ” خروجی های این دوره حتما مهمترین بخش این دوره خواهد بود و در این ۸ ماه با کار مستمر و پیگیر هنرجویان این امر میسر خواهد شد ”
در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره صرفا به طراحی خودرو پرداخته نخواهد شد و مناسب با علاقه هر کس در حوزه Vehicle Design می تواند ربات، سفینه ، خودرو و … را هم طراحی کند، از مزایای این دوره ۸ ماهه ۲ مورد را بیان کرد:

۱- حضور Scott Robertson که در رویداد BIO-MACHINES با CGART مشارکت داشته ، به صورت مستمر برای کمک و راهنمایی کارهای دوره را پیگیری و بررسی میکند.

۲- شرکت Rally Raid یک کمپانی برای ساختن ماشین های رالی داکار، به عنوان اسپانسر رسمی این دوره خواهد بود و Mike Jones تمام کارهای دوره را بررسی می کند، و همچنین در پایان دوره همزمان با نمایشگاه پروژه های نهایی هنرجویان در تهران یک نمایشگاه در لندن برگزار خواهد شد و این امتیازی خواهد بود برای دانشجویان که خیلی سریع بتوانند در سطح بین المللی مطرح شوند.
ارتباط Vehicle Design و Entertainment Design در این دوره تقویت خواهد شد و لزوما این نیست که طراحی های صورت گرفته برای صنعت تولید باشد و بخش بزرگی از خروجی دوره برای دنیایGame و سینما خواهد بود.

ساسان پور معصومی کانسپت آرتیست و مدرس بخش ۲D و طراحی صنعتی، پس از معرفی کوتاه خود، از پروژه هایی که در آن فعالیت داشته توضیحاتی را ارائه داد، وی نیز در ادامه معرفی از دوره به مباحث طراحی در معنای Drawing و Design و ساخت برند برای خودروی اختصاصی پرداخت.

امیر حسین عرفانی بخش ۳d را در بخش های زیر تدریس خواهد کرد :
مدلسازی سه بعدی : ساخت مدل ها در نرم افزار ۳dsMAX با متدهای Surface Modeling و Poly Modeling
متریال و نورپردازی سه بعدی : ساخت ماده ها و نورپردازی، آماده سازی مدل ها برای رندر سه بعدی
رندرینگ سه بعدی : پرداخت و ارائه طرح در محیط سه بعدی
:Post Process ویرایش ها بعد از رندر سه بعدی و تصویرسازی نهایی

و ساسان پور معصومی نیز
طراحی (به معنای Drawing )که شامل اصول طراحی اتومبیل و وسائل نقلیه روی کاغذ می باشد.
طراحی (به معنای Design و Styling) که روند طراحی بر اساس داده ها، المان ها و طراحی کانسپت را دنبال می کند. (طراحی بر اساس Brand و با محوریت Entertainment Design می باشد)
رندرینگ دو بعدی : پرداخت و ارائه کانسپت بصورت دو بعدی و رنگ آمیزی و نورپردازی فرم ها در Photoshop
تدرس خواهد کرد.

در طول دوره ۸ ماهه Vehicle Design ورکشاپ هایی تخصصی در این حوزه نیز برگزار میشود
دوره ۸ماهه Vehicle Design مدرسه اینورس “The Crash Course ” از نیمه دوم مهر ماه ۹۲ آغاز خواهد شد که دانشجویان این دوره پس از مصاحبه فردی، پذیرفته خواهند شد.

مراجعه به سایت مدرسه اینورس

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *