خانه / تازه ها / پایگاه داده‌های حقوق انحصاری سیلیکون‌ولی؛ راه‌حل منصفانه برای تعیین میزان حقوق کارمندان؟

پایگاه داده‌های حقوق انحصاری سیلیکون‌ولی؛ راه‌حل منصفانه برای تعیین میزان حقوق کارمندان؟

وقتی که استیو، مهندسی که دهه سی زندگی خود را می گذراند، چند سال پیش شرکت نرم افزاری خود را در سانفرانسیسکو راه انداخت، او و شریکش با چالش سخت استخدام یک تیم از سطح پایین مهندسی تا نایب رئیس جدید مواجه شده بودند. با این وجود تازه کاران یک مزیت داشتند: دسترسی به Option Impact، پایگاه داده های انحصاری حقوق فنی که یک مرجع معتبر برای استارت آپ های سیلیکون ولی شده است. استیو دریافت که آن اطلاعات خودمانی، ارزش بی اندازه ای دارند. به گفته استیو “شما وارد انجمن سرمایه داری مخاطره آمیزی می‌شوید و تمام داده های حیرت آور را بدست می آورید، در واقع همان چیزی که شما را در موضع قدرت قرار می دهد.”  او رها شدن از شرایط سخت بحث با کارمند تازه استخدام شده را به خاطر می آورد “هی مرد! این آدم کمتر از مقداری که ما در نظر گرفتیم، حقوق می گیره. ما سود کردیم.”

حقوق طراح با ۴-۶ سال سابقه کار در سایت Option impact ۱۲۶,۱۲۵$

برخلاف سایت های گزارشگر معروف مربوط به حقوق مانند Glassdoor یا Stack overflow، پایگاه Option Impact برای کاربران ممتاز، نایب رئیسان و هیئت مدیره در استارت آپ هایی که پشتیبانشان هستند ذخیره شده است (بعلاوه شرکت های حقوقی و مشاوره).

در صورتیکه برآوردهای حقوق در میان صنایع امری عادی است، Option Impact در صحت و ویژه بودن، منحصر به فرد است. شرکت ها حقوق کارمندانشان را بدون نام در ازای دسترسی به بایگانی مدارک به اشتراک می گذارند، که توسط عنوان شغل، مکان، اندازه شرکت، درآمد و مرحله تامین سرمایه قابل جستجو می باشد. هیئت مدیره موظفند هر شش ماه ورودی هایشان را به روز نمایند و Option Impact داده های خود را مرتبا چک می کند.

اینکه چگونه این داده مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی به مشتری دارد . تفاوت میان آنچه که یک متقاضی کار در مورد ارزش آن فکر می کند و آنچه که یک رئیس مجهز به Option Impact می داند، می تواند قابل توجه باشد.

به عقیده Glassdoor ، یک مهندس نرم افزار با ۴ تا ۶ سال سابقه کار در استارت آپ با اندازه متوسط واقع در سانفرانسیسکو به طور میانگین ۱۲۰۰۰۰ دلار حقوق می گیرد،  Option Impact حقوق را نزدیک به ۱۴۱۰۰۰ دلار ثابت نگه داشته است . زمانی که برای استعداد رقابت می کنید، این ۲۱۰۰۰ دلار می تواند اهرم مورد نیاز برای استخدام داوطلبان را فراهم سازد.

ولی استیو می گوید این سیستم همچنین می تواند سبب سوء استفاده شود. تا زمانیکه پایگاه داده های بسته همچون Option Impact می تواند در جهت تضمین پرداختی عادلانه مورد استفاده قرار گیرد، به طور مشابه می تواند به منظور دست کم گرفتن کارمندان نادان به کار رود؛ این گفته دیوید بورکس ، دانشیار رهبری و نوآوری در دانشگاه Oral Roberts می باشد. طبق گفته استیو ” اطلاعات، کلیدی در جهت توانایی درخواست پول بیشتر می باشد.”

تخمین میانگین حقوق

مهندس تضمین کیفیت با ۱-۳ سال سابقه کار

Option impact:۱۰۱,۹۵۵$
Glassdoor: ۷۱,۰۰۴$

متخصص علم داده با ۴-۶ سال سابقه کار

Option impact: ۱۳۲,۵۳۶$
Glassdoor: ۱۲۹,۱۱۸$

مدیر پروژه با ۴-۶ سال سابقه کار

Option impact: ۱۳۷,۰۰۰$
Glassdoor: ۸۲,۴۰۳$

طراح با ۴-۶ سال سابقه کار

Option impact: ۱۲۶,۱۲۵$
Glassdoor: ۷۴,۵۹۱$

 

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نوآوری و خلاقیت در طراحی پارچه

نوآوری و خلاقیت در طراحی پارچه

با ۵ طراح پارچه هلندی که در نمایشگاه ونچورا نیویورک به صورتی خلاقانه و نوآورانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *