خانه / اخبار / وفای به عهد به سبک ایران خودرو – داستان یک مسابقه طراحی خودروی بی سرانجام دیگر

وفای به عهد به سبک ایران خودرو – داستان یک مسابقه طراحی خودروی بی سرانجام دیگر

مطابق رسمی معمول، کمپانیهای خودروسازی در اقصی نقاط جهان همه ساله با برگزاری مسابقات طراحی خودرو سعی در جذب استعدادهای نو و بکر و تازه دارند.
هر چند این مسابقات از نظر تبلیغاتی نیز برای شرکتها دارای اهمیت ویژه ای می باشند اما شاید بیش از تبلیغ هدف همان درک بهتر نیازهای مشتریان و جذب جوانان علاقمند به این بخش از صنعت خودرو باشد.
در کشورمان نیز چند سالیست که مسابقاتی از سوی دو شرکت معظم سایپا و ایران خودرو با عنوان مسابقه طراحی خودرو در سطح کشوری برگزار می شود اما به روشی خاص و منحصر بفرد.
اگر فرض را بر این بگذاریم که تمامی این فعالیتها با هدف یافتن افراد علاقمند باشد پس شکی در این نیست که روش و رویه ای درست و قانونمند را باید از مجریان این مسابقات نیز متوقع بود، اما این توقع بنظر برای بانیان امر چندان منطقی نبوده و نیست.
اقدام اخیر شرکت ایران خودرو در برگزاری مسابقه طراحی خودرو هرچند گامی مثبت در جهت جلو گیری از فرار مغزها و ایجاد انگیزه در بدنه نحیف و رنجور جامعه جوان طراحان صنعتی کشور بوده اما روند و نتیجه آن براحتی توانسته اندک نگاههای مثبت به این اقدام را به منتقدینی جدی تبدیل نماید.
اینکه پس از گذشت ماهها و ماهها چرا و به چه دلیل این شرکت معظم از اعلام نتایج نهایی طرفه می رود، اینکه چرا پاسخگویی صحیحی از سوی مجریان مسابقه انجام نمی شود، اینکه به چه علت جمع کثیری از شرکت کنندگان و زحماتشان از سوی این شرکت نه تنها مورد تکریم قرار نگرفته و حتی بدتر از همه از دسترس خارج کردن سایت فراخوان مسابقه!؟ از جمله سئوالاتی است که بد نیست این شرکت معظم به آن پاسخی درست و در خور و شایسته بدهد.
شکی نیست که در شعار و تراکت و مصاحبه میتوان ادعای حمایت از نو اوری را مطرح نمود اما بواقع در عمل چه کرده ایم؟!

پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی پس از پیگیری شرکت کنندگان از این سایت بنا به وظیفه ای که برعهده دارد از مسئولین برگزاری این مسابقه پیگیری کرده و متاسفانه جواب قانع کننده ای دریافت نکرده است لذا از این طریق اقدام به انتشار این مطلب نموده است و این حق برای شرکت ایران خودرو محفوظ خواهد بود تا با ارسال جوابیه، گامی در جهت پاسخگویی به مسایل مطرح شده بردارد.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا که مدتی قبل توسط ایلان ماسک (Elon …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *