خانه / اخبار / همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از الیاف تنفس پذیر و سبک استفاده کرده است.
این پارچه که فیوچرلایت نامیده می‌شود، توسط نورث فیس تولید شده و در ساخت آن از نانو تکنولوژی استفاده شده است. گفته می شود این پارچه “پیشرفته ترین و قابل تنفس ترین ماده ضد آب است”.
فرایند نانوالکتروریسی که برای تولید این پارچه مورد استفاده قرار می گیرد، نفوذ پذیری هوا به غشاء پارچه را افزایش می دهد. این فرایند سوراخ های بسیار ریز ایجاد می کند که امکان تخلخل و در عین حال ضد آب بودن را فراهم می سازد. هوا می تواند از طریق این ماده جریان داشته باشد و تهویه فراهم کند.

این کمپر که از فیوچرلایت ساخته شده از ماشین مفهومی BMW GINA light که در سال ۲۰۰۸ ارائه شد، الهام گرفته است. جینا یک خودرو مفهومی بود که مرز قابلیت‌های طراحی خودرو را با نمای بیرونی انعطاف پذیرش فراتر برد.
هر دوی این خودروها از پوسته بیرونی پارچه ای ساخته شده اند و با استفاده از ماده انعطاف پذیر که روی گنبد ژئودزیکی کشیده شده است، کاربرد بالقوه پارچه را فراتر از پوشاک نشان داده‌اند.
این کمپر علاوه بر پارچه تنفس پذیر، دارای لاستیک های غیر پنوماتیک است. نورث فیس خط تولید خود به همراه پارچه فیوچر لایت را پاییز امسال رونمایی می کند. اگرچه برای کمپر باید کمی بیشتر صبر کنیم، در حال حاضر کمپرصرفا در قالب رندر موجود است. مدل پروتوتایپ آن اواخر سال جاری رونمایی می‌شود.

 

منبع: A LIGHTWEIGHT CAMPER MADE OF ULTRA-BREATHABLE FABRIC

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

ساخت و طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!

طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!

روزانه اخبار و مطالب زیادی در مورد وضعیت بحرانی کره زمین منتشر می‌شود. از گرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *