خانه / اخبار / نوآوری در طراحی روشنایی ؛ چراغ با شیشه‌های رسانا

نوآوری در طراحی روشنایی ؛ چراغ با شیشه‌های رسانا

نوآوری در طراحی روشنایی ؛ چراغ با شیشه‌های رسانا

لوسی لگوئِن، دیزاینر فرانسوی برای پروژه‌اش به نام سی تِنفورا به بررسی قابلیت ترکیب جریان الکتریکی در شیشه پرداخت و سیم های الکتریکی را به عنوان بخشی از زیبایی چراغ شیشه‌ای ارائه داد.
این پروژه در زمان اقامت هنری لگوئِن در دانشکده ملی شیشه فرانسه آغاز شد. این کانسپت به رابطه میان صنایع دستی و تکنولوژی می‌پردازد.

لگوئن بعد از آزمایشات متعدد و به کمک تیمی متشکل از شیشه گران، دیزاینرها و متخصصان روشنایی ال ای دی یک شیشه رسانا با سیم‌های الکتریکی ارائه کرد. سیم‌های فلزی طی فرآیند شیشه سازی در آن ادغام شده و تعریفی دوباره برای زیبایی لامپ ها ایجاد می‌کنند. طرح نهایی از ارگانیسم‌های زنده  دریایی به نام سی تنفورا الهام گرفته است.

لگوئن همچنین روش‌های ذوب شیشه  را با قطعات مختلفی از فلز و مواد شیمیایی مورد بررسی قرار داد و نتیجه آن پالت گسترده ای از رنگ ها و جلوه ها شد.

از تکنیک های مختلفی روی شیشه در زمان داغ بودن آن  استفاده شد تا جلوه‌ روشنایی آن را افزایش دهد. هر قطعه منحصر به فرد بوده و لامپ‌ها توسط یک ال ای دی روشن می‌شوند.

اگر به نوآوری در طراحی روشنایی علاقمندید مطالعه این پست نیز توصیه می‌شود: معرفی ۱۰ طراح الهام بخش در طراحی روشنایی

منبع: LIGHTS MADE OF CONDUCTIVE GLASS

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

YANKO DESIGN

عنوان: YANKO DESIGN موضوع: طراحی محصول آدرس وب سایت: www.yankodesign.com توضیحات تکمیلی: YANKO DESIGN یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *