خانه / اخبار / میزکلاسی ضد زلزله

میزکلاسی ضد زلزله

میز ضدزلزله بگونه ای طراحی شده که می تواند در مقابل فشار یک تن آوار مقاوت کند، در حالی که در شرایط معمول یک میز کاربردی مناسب برای استفاده کنندگان خود باشد.


در دهه ی ۵۰ میلادی در ایالات متحده دوره هایی برای آموزش دانش آموزان برای مقابله با حمله های اتمی انجام می گرفت که در آنها به دانش آموزان آموزش پناه گیری در زیر میزهای تحریر را ارائه می کردند. این آموزش ها مدت هاست که کاربردی نداشته ولی در عوض می تواند افراد را در مقابل وقایعی چون زلزله محفوظ نگاه دارد.


این طرح میز تحریر جدید، توسط Arthur Brutter و معلم خود Ido Bruno برای محفوظ نگاه داشتن دو دانش آموز در برابر آوار های ناشی از زلزله طراحی شده است. این طراحان ، مدل خود را به هدف استفاده در مناطق زلزله خیز و یا در کشور های در حال توسعه طراحی کرده اند، یعنی مکان هایی که ساختمان ها از سازه های مناسب ضد زلزله برخوردار نیستند.


در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون دانش آموز در سراسر دنیا با خطر زلزله در مدارس خود مواجه هستند، Brutter و Bruno طراحان این طرح در توضیح هدف خود از طراحی این مدل می نویسند: ” درست است که دانش آموزان آموخته اند که چگونه به زیر میزهای خود بروند، ولی میزهای آنها نیز می بایستی آمادگی مقاوت در مقابل آوار را داشته باشد و بگونه ای طراحی شده باشد که بتواند آنها را زنده نگاه دارد”. وی می افزاید:” این طرح در آزمایشات مختلف نشان داده است که می تواند در مقابل فشار یک تن آوار مقاومت کند و در مواقع عادی نیز شرایط مناسبی برای کار و فعالیت دانش آموزان ایجاد کند، همچنین قابل حمل و نقل توسط دو دانش آموز باشد”.


این طراحان اکنون در حال صحبت و مذاکره با بسیاری از کشورهای درحال توسعه هستند تا بتوانند ، این مدل را در مدارس این کشورها جایگزین مدل های نامناسب قدیمی کنند. تجهیز یک مدرسه با این میزها ، به گفته تولید کنندگان این طرح، یک دهم هزینه مقاوم کردن دیوارهای این مدرسه را در مقابل زلزله خواهد داشت.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *