خانه / تازه ها / معرفی کتاب طراحی گمانی

معرفی کتاب طراحی گمانی

معرفی کتاب طراحی گمانی طراحی، تخیل و رویاپردازی اجتماعی

نویسنده: آنتونی دان – فیونا ریبی
مترجم: مهدی مقیمی – سجاد شفیعی‌فر
موضوع: تفکر طراحی
انتشارات: کتاب وارش

معرفی کتاب طراحی گمانی

توضیحات تکمیلی:

تفکر طراحی هسته‌ی فرایند خلاقانه برای هر طراح است؛ این کتاب به کاوش و توضیح این «توانایی طراحی» رازآلود می‌پردازد. تفکر طراحی یعنی فهم چگونگی تفکر و کار طراحان با تمرکز بر آنچه طراحان در هنگام طراحی انجام می دهند، آنچه حول مجموعه‌ای از موردکاوی‌های عمیق درباره‌ی طراحان برجسته و متخصص، به همراه خلاصه‌ها و تحلیل‌ها، ساختار یافته است. مجموعه‌ای که پوشش یافته است، بازتاب‌دهنده‌ی وسعت طراحی، از طراحی سخت افزار و نرم افزار تا معماری و مسابقات فرمول یک است. این کتاب بینش و فهم جدیدی از تفکر طراحی، مبتنی بر مشاهده‌ها و بررسی‌های حرفه‌ی طراحی ارائه می‌دهد.
تفکر طراحی عصاره‌ی کار یکی از محققین تأثیرگذار طراحی است. نایجل کراس به قلب معنای تفکر و فعالیت یک طراح می‌رود. کتاب طراحی گمانی یک راهنمای آرمانی برای کسانی است که می‌خواهند طراح باشند و یا نحوه‌ی کار طراحان خوب در حوزه‌ی طراحی معاصر را بدانند. نایجل کراس استاد بازنشسته مطالعات طراحی در دانشگاه اوپن انگلستان است. او تجربه زیادی به عنوان استاد طراحی دارد و به خاطر کتاب‌هایی چون روش‌های طراحانه دانستن و تحلیل فعالیت طراحی و سردبیری مجله پژوهشی پیشرو مطالعات طراحی، در سطح جهان به عنوان یک پژوهشگر طراحی شهره است.

 

فهرست کتاب:

مقدمه بر ترجمه‌ی فارسی
مقدمه نویسندگان بر ترجمه فارسی
پیش‌گفتار
قدردانی

  1. فراتر از طراحی بنیادی؟
  2. نقشه‌ای از ناواقعیت
  3. طراحی به‌عنوان نقد
  4. غول‌های مصرف: بزرگ، کامل، واگیردار
  5. یک زمین‌بازی روشمند: دنیاهای داستانی و تجربه‌های فکری
  6. داستان‌های مادی: دعوتی به باورپذیری
  7. زیبایی‌شناسی ناواقعیت
  8. میان واقعیت و ناممکن
  9. طراحی گمانی‌

کتابنامه
نمایه

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

اولین شماره مجله تفکر طراحی منتشر شد

به اطلاع می‌رساند که اولین شماره مجله تفکر طراحی منتشر شد. نخستین مجله تخصصی طراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *