خانه / تازه ها / معرفی کتاب هزار و یک هرتز

معرفی کتاب هزار و یک هرتز

معرفی کتاب هزار و یک هرتز محصولات الکترونیک تجربه زیبایی‌شناسانه و طراحی انتقادی

نویسنده: آنتونی دان
مترجم: سارا صفاری و مهدی مقیمی
موضوع: طراحی صنعتی، رویکردهای طراحی
انتشارات: کتاب وارش

توضیحات تکمیلی:

تجربه‌های روزمره اجتماعی و فرهنگی ما هر روز بیشتر و بیشتر به‌واسطه محصولات الکترونیک به دست می‌آیند، از توسترهای هوشمند گرفته تا آیپادها، پس از طراحی محصولات است که تجربه ما از فضای الکتریکی که در آن زندگی می‌کنیم را شکل می‌دهد. آنتونی دان در هزار و یک هرتز چنین می‌نویسد که طراحان محصولات الکترونیک باید دربازه نقش زیبایی شناختی محصولات الکترونیک در زندگی روزمره وسیع‌تر بیاندیشند. طراحی صنعتی قابلیت غنی کردن زندگی روزمره ما را دارد تا کیفیت رابطه ما با محیط مصنوع فناوری را بهبود بخشیده و حتی به نظر دان، برای اهداف اجتماعی مفید دگرگون کنند.

گمان‌ورزی فرهنگی و پیشنهادهای طراحی مفهومی در داستان های هرتزی چشم‌اندازهایی آرمان‌شهری با نقشه‌های عملی نیستند، برعکس، آنها تجسم نقد عادات امروز ما هستند. تلفیقی هستند از نقد و خوش‌بینی. شش نوشتار به کاوش در رویکردهای طراحی برای پرورش قابلیت‌های زیبایی شناختی محصولات الکترونیک خارج از بافتار تجاری می‌پردازند. با در نظر گرفتن موضوعاتی چون شی، پسابهینه، و زیبایی‌شناسی کاربرنادوستی و پنج پیشنها، حاشیه هایی هستند در قالب اشیا، ویدئوها و تصاویر. این پیشنهادها شامل الکترواقلیم‌ها، پویانمایی روی صفحه نمایش ال‌سی‌دی که تغییرات موجود در بسامد رادیویی را ثبت می‌کند: وقتی اشیا رویاپردازی می‌کنند. محصولاتی مصرفی که در امواج الکترو مغناطیس رویا می‌بینندو شهرهای قابل تنظیم ه خودرو برای عبور از هم‌نهشتی محیط‌های رادیویی به عنوان فصل مشترکی میان فضاهای هرتزی و فیزیکی، استفاده می‌کنند.

آنتونی دان، استاد و رئیس طراحی تعامل در کالح سلطنتی هنر در لندن است. او همچنین از شرکای شرکت طراحی دارن و ریبی در لندن است.

مجله فلسفه طراحی در مورد کتاب هزار و یک هرتز نوشته است: این کتاب چالشی ارزشمند است برای مواجهه با «چاپلوسی در مقابل بازار» که بر طراحی صنعتی حکمفرماست. و نشان دادن راه‌هایی که از طریق آنها طراحی بتواند به فرصت‌های گمانی‌تر و انتقادی‌تر بپردازد.

نظر نیل اسپیلر، استاد معماری و قائم‌مقام دانشکده معماری بارتلت در کالج لندن در مورد کتاب هزار و یک هرتز: کتاب عمیقا پژوهشیِ آنتونی دان، منادی آینده است؛ آینده‌ای که در آن فضاهای الکترومغناطیس نامرئی با خواص سورئال آن‌ها، تبدیل به یکی از اجزای اصلی آرزو و آرمان معمارانه می‌شوند.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی کتاب تفکر طراحی

معرفی کتاب تفکر طراحی

معرفی کتاب تفکر طراحی فهم چگونگی تفکر و کار طراحان نویسنده: نایجل کراس مترجم: مهدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *