خانه / اخبار / دومین مستند دیزاین نتفلیکس، انتزاع: هنر دیزاین

دومین مستند دیزاین نتفلیکس، انتزاع: هنر دیزاین

نِری اُکسمن و اولافُر اِلیاسون در دومین مستند دیزاین نتفلیکس نقش برجسته داشته اند.
نام اولافر الیاسون، نری اکسمن و یان اسپالتر در میان عوامل دومین فصل مستند نتفلیکس تحت عنوان ‘انتزاع: هنر دیزاین‘ دیده می‌شود.
اولین اکران این مستند ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ در ۶ قسمت بوده است که عوامل آن از حیطه‌های مختلف شامل معماری، فیلمسازی و دیزاین محصول بوده‌اند.
به گفته نتفلیکس، “این سریال از ذهنیت بزرگ ترین دیزاینر‌های جهان ساخته شده است و از خیال پردازی رشته‌های مختلف که کار آنها فرهنگ و آینده ما را شکل می‌دهد، الهام گرفته است”.
روث ای کارتر دیزاینر لباس، جاناتان‌هافلر دیزاینر حروف و کاس‌هالمَن دیزاینر امریکایی اسباب بازی این سریال شش قسمتی را تکمیل کردند.

دومین مستند دیزاین نتفلیکس، انتزاع: هنر دیزاین

سریال زندگی شغلی دیزاینرهای پیشرو را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این سریال از سبک مستند اصلی، انتزاع: هنر دیزاین ۱ پیروی می‌کند که از هشت قسمت تشکیل شده و شامل بیجارک اینگِلز معمار، ای اس دلوین دیزاینر صحنه، پائولا شر گرافیست، رالف گیلز دیزاینر اتومبیل، تینکر هتفیلد دیزاینر کفش نایک، نیمان تصویرگر و پلاتُن عکاس می‌باشد.
سازندگان همانند فصل اول در فصل دوم نیز در زمینه مربوطه خود به موفقیت‌های بزرگی دست یافته اند.
هنرمند و معمار ایسلندی-دانمارکی به نام الیاسون که چیدمان‌هایش اغلب با ادراک و آگاهی بازی می‌کند، مجموعه بزرگی از کارهایش را گردآوری کرده که در حال حاضر تمرکز اصلی نمایشگاه نگاه به گذشته تِیت مدرن در لندن می‌باشد.
اُکسمن بیو معمار که بر روی فصل مشترک دیزاین و بیولوژی کار می‌کند و سرپرست گروه مدی اِیتِد مَتر که یکی از شناخته شده ترین بخش‌ها در آزمایشگاه رسانه MIT بوده، می‌باشد.‌ هافلر بنیانگذار ‌هافلر تایپ فَوندری در نیویورک است و فونت کامپیوتر مکینتاش و حروف گوتام که در کمپین انتخاباتی سال ۲۰۰۸ باراک اوباما  استفاده شده را ایجاد کرد.
کارتر جایزه اسکار بهترین دیزاین صحنه و لباس برای فیلم سینمایی پلنگ سیاه را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کرده است. اسپالتر سرپرست سابق دیزاین در اینستاگرام و حامی‌لوگو و دیزاین آن می‌باشد.
سری دوم سریال انتزاع: هنر دیزاین، توسط اسکات دادیج  سرپرست سابق ویِرد، مورگان نِویل، دِیو اوکانِر، جاستین ویلکِز، جان کامِن، رسانه رادیکال و تولیدات تِرمولو تولید شده است.
نتفلیکس در سال ۱۹۹۷ توسط رید هَستینکز و و مارک راندولف به عنوان یک سرویس پخش فیلم ساخته شد و از آن زمان شروع به ساخت سریال‌ها و فیلم‌های خاص خود کرده است.

تریلر مستند “انتزاع: هنر دیزاین” را می‌توانید در بخش زیر مشاهده نمایید:

 

منیع: Neri Oxman and Olafur Eliasson feature in second series of Netflix design documentary

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *