خانه / اخبار / کمپانی dyson یک مرکز ۲۶۰ میلیون دلاری برای تست و طراحی خودرو برقی مرموزش راه‌اندازی می‌کند.

کمپانی dyson یک مرکز ۲۶۰ میلیون دلاری برای تست و طراحی خودرو برقی مرموزش راه‌اندازی می‌کند.

امکانات یک آشیانه پرواز ۷۵۰ هکتاری متعلق به جنگ جهانی دوم بعنوان بخشی از برنامه ساخت یک خودروی الکتریکی بازسازی می‌شود.

یک آشیانه هواپیمای قدیمی که خانه ی ۱۰۰۰ هواپیما مربوط به دوره جنگ جهانی دوم بوده در حال بازسازی برای زندگی جدیدی‌ست: بعنوان یک مسیر تست برای خودرو الکتریکی کمپانی جاروبرقی دایسون.

امروز کمپانی دایسون برنامه محلی دولت بریتانیا را برای تغییر آشیانه پرواز ۷۵۰ هکتاری به یک مسیر ۲۶۰ میلیون دلاری برای خودرو الکتریکی راه‌اندازی می‌کند، یک گام دیگر به سمت وجود این خودرو در سال ۲۰۲۱ در جاده واقعی. این یک برنامه جاه‌طلبانه این کمپانی بریتانیایی  برای ۲۷ سال است که بیشتر روی جاروبرقی های ساختمانی تمرکز دارد. تا اینکه در سال ۲۰۱۷ خبر از سرمایه گذاری ۸/۲ میلیاردی بر روی خودرو الکتریکی داد. بیشتر این سرمایه گذاری دایسون براساس توسعه پایدار از باتری‌های حالت جامد است. چیزی که یک قدم بزرگ در تکنولوژی پیشرفته بعدی در رابطه با استفاده متداول از باتری های لیتیومی امروزی است. اما ساخت یک خودرو که به تولید انبوه می‌خواهد برسد، اصلا کار آسانی نیست. این تست مسیر می تواند یک قسمت عمده از زیربنای کار دایسون در پشتیبانی از ساخت این خودروهای رویایی باشد.

کمپانی dyson یک مرکز 260 میلیون دلاری برای تست و طراحی خودرو برقی مرموزش راه‌اندازی می‌کند.

دایسون در این پروژه با معمار شرکت ویلکینسن آیر، کریس ویلکینسن همکاری می‌کند که تا الان دو انبار قدیمی متعلق به سال ۱۹۳۰ میلادی را بازسازی کرده و ۴۰۰ عضو تیم خودرو نیز در حال کار هستند. توصیه شده که مسیر تست در کنار انبارها ساخته شود و در واقع قرار است تا برای بیان هدف مانورپذیری، رکوردشکنی، سواری و توانایی کلی این نمونه اولیه طراحی شود.

پیشنهادی که دایسون امروز برای بررسی شورای محلی ویلت شایر ارائه کرده شامل یک منطقه آفرود بود که با این هدف ساخته شود تا بررسی کنند، آیا خودرو می‌تواند در مناطق ترکیبی از پستی و بلندی هم دوام بیاورد و چطور این چالش شرایط رانندگی را در یک مسیر پرسرعت برای ارزیابی عملکرد همچین شرایطی مدیریت می‌کند.

کل منطقه آزمایش در قسمت آشیانه پرواز هولا وینگتن قرار دارد که در سال ۱۹۳۳ دقیقا قبل از جنگ جهانی دوم ساخته شده بود و به سرعت به یک قطب عملیات هوایی بریتانیا تبدیل شده است و در سال ۱۹۹۴ زمانیکه ارتش بریتانیا منطقه را برعهده گرفت بسته شد. در اینجا ساختمان‌هایی هستند که تاثیر گرفته از مکتب باهاوس و درسطح معمارانی همچون لوکوربوزیه ساخته شده‌اند و یک سایت حفاظتی طراحی شده توسط سازمان غیردولتی تاریخ انگلیس است که نمایانگر میزان گسترش و بهبود کیفیت معماری در دوران سال‌های پس از ۱۹۳۴ می‌باشد.

کمپانی dyson یک مرکز 260 میلیون دلاری برای تست و طراحی خودرو برقی مرموزش راه‌اندازی می‌کند.

دایسون در سال ۲۰۱۶ این ملک را خریداری نمود و هدفش را برای ساخت خودرو الکتریکی بنام ”اساسا متفاوت” در پاییز ۲۰۱۷ اعلام کرد که با تردید عمومی شرکت‌های خودروسازی دیگر روبرو شده. اما برنامه درست و واقعی ساخت یک مسیر تست نشان می‌دهد که پس از سه سال مرحله ساخت در واقع دایسون چیزی برای آزمایش دارد. که بهتر است محصول خوبی باشد اگر کمپانی میخواهد به هدف سال ۲۰۲۱ برسد.

 

مترجم: سالومه باطبی، گزارشگر طراحی صنعتی

 

منبع: Dyson wants to build a $260M hub to test its secretive EV

 

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *