خانه / اخبار / فراخوان ثبت نام رویداد دوروزه بین المللی Tehran Sustainability Jam 2016

فراخوان ثبت نام رویداد دوروزه بین المللی Tehran Sustainability Jam 2016

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کالا و خدماتی که ما مصرف می کنیم، علاوه بر کاربردی بودن و انتفاع اقتصادی که دارند، بر محیط زیست و انسان ها هم تاثیرگذارند؟
از یک سو، چیزهایی که ما مصرف می کنیم و شیوه مصرف ما، میزان استفاده از منابع طبیعی و حجم پسماندی که به آب، خاک و هوا می فرستیم را تعیین می کند. آیا بین این دو وجه توازن وجود دارد؟ آیا زمین با همان سرعتی که ما از منابعش برداشت می کنیم می تواند آن ها را جایگزین کند و آیا این حجم عظیم از پسماند را می تواند در خود جای دهد؟ از سوی دیگر، سبک زندگی فردی و اجتماعی ما مستقیما متاثر از نوع کالا و خدمات مصرفی ماست. آن ها سلامت جسم و روان ما تحت تاثیر قرار می دهند! همچنین، منعکس کننده جایگاه اقتصادی و اجتماعی افراد و جوامع هستند.
ما در جهانی زندگی می کنیم که داشتن زندگی سالم، پویا و شاد را حق تمام انسان ها می دانیم. اما تا چه حد این موضوع محقق شده است؟ چالش هایی مثل خشکسالی، فقر، بیکاری، آلودگی هوا، گرسنگی، تجمیع پسماندها و جنگ، نتایج سبک زندگی، تولید و مصرف ما در این جهان هستند.
من، تو و ما، همگی می توانیم در بهبود این شرایط گام برداریم، با تولید و مصرف کالا و خدمات پایدار!


”دورهم برای طراحی پایدار“ چیست؟
طراحی پایدار به دنبال ارائه کالا و خدماتی است که علاوه بر کاربردی بودن و ایجاد نفع اقتصادی، تاثیرات زیست محیطی منفی پایینی دارند و در حل چالش های اجتماعی موثر هستند. برنامه جهانی ”دور هم برای طراحی پایدار“ همزمان با تیم هایی در بیش از ۱۱۰ شهر دنیا، ۱۳ و ۱۴ آبان در تهران برگزار می شود. این دورهمی را می توان همانند جمع شدن نوازندگان برای بداهه نوازی در کنار هم، جمع شدن برنامه نویسان برای ایجاد یک نرم افزار یا کارآفرینان برای ایجاد یک کسب و کار جدید دانست. در همه این جمع ها فعالیت تیمی برای ایجاد یک ارزش جدید دیده می شود.
پس تیم های کاری در این برنامه، از مرحله ایده پردازی تا ارائه پروتوتایپ کالا و خدمات آماده شده، پیش می روند. در این مسیر مربیانی در کنار تیم ها خواهند بود تا علاوه بر طی شدن گام به گام مراحل طراحی پایدار کالا و خدمات، مهارت های کار تیمی توسعه داده شوند و ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی درنظر گرفته شوند.
فضای برنامه، سرشار از خلاقیت و تکاپو، همراه با عملگرایی و نتیجه محور بودن است!
این برنامه به هیچ عنوان یک مسابقه نیست و سعی خواهد شد تا تمامی شرکت کنندگان در عین لذت بردن از برنامه مهارت های شخصی خود را گسترش دهند.

مخاطبان برنامه چه کسانی هستند؟
فرآیند طراحی پایدار و ارائه کالا و خدمات، نیازمند حضور و کار تیمی متخصصان از رشته های مختلف است. هر کدام نقشی مختص به خود دارند و در کنار هم می توانند نتیجه ای ارزشمند ارائه کنند. دانشجویان رشته های طراحی صنعتی، مدیریت، معماری، گرافیک، صنایع، کارآفرینی، محیط زیست، علوم اجتماعی و کامپیوتر می توانند در این برنامه شرکت کنند.
”دورهم برای طراحی پایدار“ فرصتی ارزشمند را برای تمرین کار تیمی عملی با افرادی با دید و تخصص متفاوت برای ما فراهم می کند!

امسال در برنامه دورهمی برای طراحی پایدار تهران ۲۰۱۶ دو شرکت تلاونگ و سینره در کنار ما خواهند بود:
تلاونگ و ”دورهم برای طراحی پایدار“
تلاونگ یعنی سلامتی برای همه! تلاونگ به دنبال این است که تک تک افراد جامعه با دسترسی به غذایی سالم، بتوانند زندگی خود را پویاتر، با کیفیت تر و شادتر دنبال کنند. تلاونگ، تجربه دانشجویی را مرحله ای تاثیرگذار در زندگی فردی و آینده شغلی هر دانشجو می داند. پس با حمایت از برنامه، به دنبال این است که دانشجویان نگاه و دانش به روز برای حضور اثربخش و متفاوت در محیط کار آتی را کسب کنند و خودشان در داشتن جامعه و محیط زیستی سالم نقش داشته باشند. تلاونگ خود را شرکتی مسئولیت پذیر در قبال جامعه و محیط زیست می داند!
سینره و ”دورهم برای طراحی پایدار“
سینره یعنی زیبایی و سلامت زندگی! سینره سازمانی پویا، نوآور و مسئولیت پذیر در قبال محیط زیست و جامعه است. این شرکت، از نوآوری های کاربردی حمایت می کند. در سینره، شما می توانید تاثیرات مثبت زیست محیطی و اجتماعی را در جای جای فعالیت شرکت ببینید، از خود مصولات گرفته تا فرآیند تولید، بازاریابی و ارتباط با مشتری، دفاتر کاری، کمک به جوامع محلی و داشتن کارکنانی پویا و سالم. سینره طراحی پایدار را در مرکز فرآیند تولید خود قرار داده است، در نتیجه از توانمندسازی دانشجویان برای کسب ذهنیت و دانش در این زمینه حمایت می کند.

فرصت های ویژه برنامه برای شرکت کنندگان
شرکت کنندگان براساس ویژگی های مختلف توسط مربیان تیم ها ارزیابی می شوند. نتیجه ارزیابی ها در اختیار شرکت های حامی برنامه قرار می گیرد و منتخبان برای فرصت های کارآموزی یا استخدام دعوت می شوند.
تجربه شرکت تلاونگ را از زبان مدیر آن بشنوید. یک یادگیری ناب و ارزشمند که به سادگی در دسترس دانشجویان نیست!
تجربه شرکت سینره را از زبان مدیر آن بشنوید. یک یادگیری ناب و ارزشند که به سادگی در دسترس دانشجویان نیست!
با توجه به اینکه محل برگزاری برنامه در جوار کارخانه تلاونگ است، برنامه بازدید از کارخانه برای شرکت کنندگان فراهم شده است. این یعنی، حس کردن واقعی محیط کار و تولید!
گواهینامه خود را برای شرکت در برنامه با اعتبار جهانی دریافت کنید.
نقش و تاثیر تخصصی خود را در حمایت از تولید و مصرف پایدار بشناسید.
تکنیک های ایده پردازی، طراحی کالا و خدمات، کار تیمی و ارائه نهایی را آموزش دیده و تمرین کنید.
نتورک و شبکه دوستان خود را گسترش می دهید.
پروژه شما برای همیشه بر روی سایت جهانی برنامه به اسم شما باقیمانده و می تواند رفرنس خوبی برای شما باشد.

مربیان برنامه چه کسانی هستند؟

شرایط و نحوه ثبت نام
هزینه ثبت نام زودهنگام این برنامه ۷۵ هزار تومان (۱۵ مهر ماه) و هزینه نهایی ثبت نام ۱۲۰ هزار تومان می باشد. این هزینه شامل موارد زیر می شود:
۱-گواهینامه دو زبانه فارسی و انگلیسی با امضای برگزار کننده جهانی و برگزار کننده ایران
۲- دو وعده صبحانه ، نهار و عصرانه
۳- یادبودهایی از سوی برگزار کننده
۴-سی دی مجموعه کتاب های دیجیتال در حوزه طراحی پایدار

 

برنامه در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آبان در محل دانشگاه علمی – کاربردی تلاونگ در شهرک صنعتی نصیرآباد برگزار می شود.
سرویس ایاب و ذهاب برای شرکت کنندگان فراهم شده است.
آخرین زمان ثبت نام ۵ آبان است که با به حد نصاب رسیدن تعداد شرکت کنندگان در هر زمان قبل از این تاریخ، ثبت نام بسته می شود.
همین حالا ثبت نام کنید. همچنین با توجه به حضور حامیان در کنار برنامه، تخفیف های ویژه در بازه زمانی محدودی ارائه شده است. پس عجله کنید!

توجه: رویداد به پایان رسیده است!

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *