خانه / رویداد / فرآخوان اولین رویداد راهینو

فرآخوان اولین رویداد راهینو

اولین رویداد راهینو، به همت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری و با همکاری پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی و موسسه خوش پوشان رادین، در دی ماه ۹۵ در دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.
یکی از مشکلاتی که پس از فارغ التحصیلی دانشجویان پیش روی آنهاست عدم شناخت صحیح فضای کسب و کار است. از طرف دیگر عدم شناخت صحیح بازار کار از توانمندی های دانش آموختگان، دوگانگی ایجاد کرده که نتیجه آن عدم رضایت دوطرفه است.
رویداد خلاقانه راهینو با هدف گذاری ارتباط بیشتر فضای دانشگاهی با فضای کسب و کار به گونه ای طراحی شده است که شرکت کنندگان طی حضور در این رویداد ضمن یادگیری مفاهیم مورد نیاز در ایجاد یا بهبود یک کسب و کار، با یک چالش پیش روی یک کارفرمای واقعی آشنا شده و برای حل این مشکل، راهی نو را جستجو کرده و ارایه می نمایند و در نهایت ایده ها داوری شده و به برترین پاسخ ها جایزه اهدا می گردد.
توانمند سازی شرکت کنندگان این رویداد در رویارویی با یک مسئله واقعی از اهداف اصلی این برنامه است. در این بین تیم ها و شرکت کنندگان علاوه بر یادگیری مفاهیم مورد نیاز حضور در بازار کسب و کار، با شناخت کمبودهای واقعی فضای کار می توانند برای ایجاد کسب و کارهای جدید به منظور حل این کمبودها، برنامه ریزی نمایند.

نحوه برگزاری رویداد
روز اول (پنجشنبه ۳۰ دی ماه):
در طی روز اول رویداد، شرکت کنندگان در طول یک نیم روز آموزشی با مفاهیم تفکر طراحی، طراحی تجربه مشتری، بوم مدل کسب و کار و … آشنا خواهند شد.
در ادامه روز اول کارفرمای رویداد معرفی و ضمن آشنایی شرکت کنندگان با فعالیت کاری آن مجموعه چالشی که باید در مورد آن ایده پردازی نمایند توسط نماینده کارفرما به طور کامل شرح داده می شود. سپس شرکت کنندگان در تیم های خود به ایده پردازی برای حل این چالش خواهند پرداخت.
کارفرما در این رویداد می تواند در حوزه های مختلفی از جمله مد و پوشاک، مبلمان، گردشگری، کسب و کار آنلاین، غذا، لوازم خانگی و … باشد. و چالش ها طیف وسیعی خواهند داشت از جمله طراحی بسته بندی محصول، بهبود تجربه مشتری، طراحی فضای داخلی، طراحی المانهای محیطی، طراحی اپلیکیشن و ..

روز دوم (جمعه ۱ بهمن ماه):
در ابتدای روز دوم تیمها با روشهای ارائه دیزاین آشنا شده و در ادامه این روز تیم ها سعی خواهند کرد با کمک و همراهی تسهیل گران رویداد راهکارهایی را جهت حل مشکل کارفرما ارایه کرده و در نهایت یک راهکار را به عنوان خروجی نهایی تیم خود انتخاب نموده و برای ارایه ۷ دقیقه ای آماده نمایند. در انتهای روز دوم تیم ها در حضور تسهیل گران برنامه، ایده های خود را ارایه می نمایند و در نهایت بازخورد دریافت می کنند. در انتهای روز دوم ۶ تیم انتخاب شده و به مرحله نهایی رویداد راه می یابند.


روز سوم (پنجشنبه ۷ بهمن ماه):
در این روز تیم هایی که به مرحله دوم راه یافته اند با دو مبحث فنون مذاکره و روایتگری محصول، آشنا شده و در ادامه ایده خود را تکمیل و آماده ارائه نهایی به داوران رویداد می نمایند. در این روز تیم ها سعی خواهند کرد نظرات و پیشنهادهایی را که از داوران مرحله اول دریافت کرده اند و مطالعاتی که در طول یک هفته فرصت بین دو مرحله داشته اند را در جهت بهبود طرح و ایده خود در نظر بگیرند. تیم ها باید خود را برای ارائه نهایی روز جمعه آماده کنند و تمام تلاش خود را برای ارائه جذاب و قانع کننده ایده خود برای کارفرمای رویداد را بنمایند.


روز چهارم (جمعه ۸ بهمن ماه):
در این روز کلیه شرکت کنندگان رویداد می توانند حضور داشته باشند و از ارائه تجربیات یک استارت آپ و یک کسب و کار با سابقه و چالش های پیش روی آنها استفاده نمایند. در ادامه نیز ۶ تیم برتر دور اول هر کدام ۵ دقیقه فرصت خواهند داشت تا ایده خود را برای کارفما ارائه نمایند و ۵ دقیقه نیز به سوالات کارفرما پاسخ دهند. در پایان ۳ تیم برتر رویداد انتخاب شده و جوایز آنها اهدا خواهد شد.


کارفرمای این دوره رویداد راهینو

در هر دوره از رویداد راهینو، یک کارفرمای واقعی وجود دارد و سعی داریم تا با حضور این کارفرما، یادگیری و تجربه شرکت کنندگان رویداد را در یک چالش واقعی محک بزنیم و ارتباطی معنا دار بین بازار کار و دانشجویان و فارغ التحصیلان ایجاد نماییم. در هر دوره کارفرما یکی از مشکلات خود را به عنوان موضوع رویداد معرفی می نماید و تیم های شرکت کننده باید تلاش کنند تا با ارائه راهکارهای عملیاتی سعی در حل این مشکل نمایند. این راه کارها می تواند ارائه یک خدمت جدید، محصول جدید و یا حتی یک کسب و کار جدید باشد.
کارفرمای اولین دوره از رویداد راهینو شرکت گردشگری میقات تمدن آریا (میتا) وابسته به شهرداری های منطقه فرهنگی کاشان می باشد.
سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات اقامتی نظیر خرید و تملک اماکن، ساختمان‌ها، خانه‌ها، کاروان‌سرا‌ها، قلعه‌ها و تک‌بناهای ارزش‌مند تاریخی و تاسیسات عمومی و خصوصی شهری و تغییر کاربری آن به گردشگری؛ تدوین طرح‌های جامع بوم‌گردی و گردشگری، ایجاد ارتباطات مدیران شهری و فعالان گردشگری با شهرهای علاقه‌مند در توسعه این‌گونه مناسبات، انجام تبلیغات و بازاریابی گردشگری، سرمایه‌گذاری و احداث بازارچه‌های صنایع دستی و مشاغل مرتبط با این حوزه به‌منظور حمایت از تولیدات محلی، طراحی و اجرای گردشگری الکترونیک، انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی از مهم‌ترین اهداف تاسیس شرکت گردش‌گری «میقات تمدن آریا» معرفی شده‌است.

مربیان این رویداد:


تسهیل گران این رویداد:


نحوه حضور در رویداد:

  • این برنامه مختص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه الزهرا است.
  • شرکت در این برنامه فقط یه صورت تیم های ۲، ۳ و ۴ نفره امکان پذیر خواهد بود. تیمهای ۳ و ۴ نفره می توانند ۱ نفر خارج از دانشگاه الزهرا در تیم خود داشته باشند.

قابل ذکر است چالش های این رویداد الزاما مختص به رشته طراحی صنعتی نیست بلکه چالش های کسب و کار است که با رویکردهای مختلف باید به آن توجه کرد به همین دلیل پیشنهاد می گردد در تیمها از رشته ها و توانمندی های مختلف حضور داشته باشند تا بتوانید روند موفق تری را تجربه کنید. توصیه می شود در تیم ها از تخصص های مختلفی مانند دیزاین، مدیریت، بازاریابی، نرم افزار، روانشناسی، جامعه شناسی و … استفاده نمایید.

مزایای حضور در رویداد

  1. آشنایی با فضای واقعی کسب و کار
  2. آموزش مفاهیم مورد نیاز دنیای کسب و کار
  3. دریافت گواهی نامه آموزشی از دانشگاه الزهرا
  4. شبکه سازی
  5. حضور در بانک اطلاعاتی رویداد راهینو و معرفی به کارفرمایان
  6. شرکت در یک رقابت و سنجش توانایی فردی و تیمی
  7. اجرای ایده توسط کارفرما با نام ارائه دهندگان ایده و حضور در تیم اجرایی

جوایز:
– تیم اول دو سکه بهار آزادی
– تیم دوم یک سکه بهار آزادی
– تیم سوم نیم سکه بهار آزادی
**به سه تیم برتر علاوه بر جایزه نقدی گواهی از طرف ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ریاست جمهوری اهدا خواهد شد.

داوران رویداد:
دو نفر نماینده کارفرما
نماینده ستاد فناوری های نرم ریاست جمهوری
نماینده تیم برگزار کننده
نماینده مربیان برنامه
زمان برگزاری :
پنجشنبه و جمعه ۳۰ دی ماه و اول بهمن
پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ بهمن
مکان برگزاری:
دانشگاه الزهرا

حامیان رویداد:

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

چگونه یک نقشه‌ی تجربه طراحی کنیم

چگونه یک نقشه‌ی تجربه طراحی کنیم

چگونه یک نقشه‌ی تجربه طراحی کنیم؟ نوشته‌ی نیال ا. کونور[۱] یک نقشه‌ی تجربه، سفری را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *