خانه / اخبار / عزت الله دیانی فر یکی دیگر از برندگان جایزه Red Dot 2011

عزت الله دیانی فر یکی دیگر از برندگان جایزه Red Dot 2011

ارسال شده توسط: جواد یزدانی

یکی دیگر از برگزیدگان مسابقه Red Dot 2011 در بخش مفهومی جناب آقای عزت الله دیانی فر می باشد که تا کنون چند اختراع به نام وی در داخل و خارج از ایران به ثبت رسیده است.

عنوان طرح: Adjustable Radiation Flashlight
برنده جایزه طراحی مفهومی رددات ۲۰۱۱ در دسته روشنایی
reddot design award, design concept, Illumination




در توضیح این طرح آمده:
چراغ قوه ای که قابلیت تنظیم شعاع های مختلف نوری را به کاربر می دهد.

تصور کنید که پلیس در یک ماموریت تجسس در یک محیط تاریک وارد می شود و تنها وسیله ای که برای روشن کردن آن فضا دارد یک چراغ قوه است. برای اینکه بفهمند تمام محیط امن است و اینکه قادر باشند مجرم را دستگیر کند، پلیس مجبور است چراغ خود را در یک نقطه نگه دارد و همان نقطه را ببیند و برای نقاط درگیر، همینطور جهت خودش را عوض کند. با چراغ قوه تعدیل پذیر پلیس می تواند به راحتی شعاع نوری را کنترل کند و قادر خواهد بود تا اجسام را در تمام محیط یکباره ببیند. سپس وقتی تجسس جزئیات بیشتری دارد پلیس می تواند نور را کم کند و بر اجسام با نور بیشتر تمرکز کند.

چراغ قوه تعدیل شونده، با یک صفحه پلاستیکی منعطف مجهز شده که منابع نوری متعددی در آن قرار گرفته است. با استفاده از یک دستگیره دوار، صفحه می تواند حرکت کند، در نتیجه تغییرات موقعیت های منابع نوری امکان پذیر می شود. این استفاده هوشمندانه از تکنولوژی ساده، قابلیت تعدیل کردن شعاع های نوری را به کاربر می دهد. این مکانیزم می تواند در وسایل دیگر از جمله ماشین ها استفاده شود که در اتاقک داخل اتومبیل توسط راننده چه به صورت دستی و چه اتوماتیک کنترل گردد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

عکس‌های جدید از طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو

طراح ژاپنی Tokujin Yoshioka عکس‌های جدیدی از جزئیات طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتشر کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *