خانه / اخبار / طراح آیفون “جانی آیو” از اپل خارج می شود

طراح آیفون “جانی آیو” از اپل خارج می شود

جانی آیو طراح آیفون بعد از دو دهه در حالی اپل را ترک می‌کند که دیزاین‌های نمادینش برای مک، آیپاد و آیفون، یکی از غول‌های سیلیکون ولی را به با ارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل کرد و نسلی از محصولات مشتری محور را معرفی نمود.

جاناتان در حال تاسیس شرکت جدید خود است؛ کسب و کار خلاقانه‌ای به نام لاو فرام (Love From) که اولین مشتری‌اش اپل می‌باشد. این گذار اواخر امسال شروع می‌شود و به طور کامل در سال ۲۰۲۰ راه اندازی خواهد شد.

جاناتان در مصاحبه اختصاصی خود با اِف تی گفت: “با وجود اینکه من کارمند اپل نخواهم بود، ولی همچنان درگیرش می‌باشم و امیدوارم سال‌های زیادی طول بکشد، این فقط یک زمان طبیعی برای اعمال تغییر است”.

خروج مشهورترین طراح صنعتی جهان، طراح آیفون و متولی زیبایی‌شناسی در اپل (از سخت‌افزار و نرم‌افزار گرفته تا معماری فیزیکال) شوک بزرگی برای سرمایه‌گذاران و مشتریان شرکت خواهد بود. بسیاری جاناتان را به خاطر نگاه جدیدش به محصولات و خدمات به واسطه طراحی آیفون، به عنوان یکی از مهمترین دارایی‌های شرکت می‌بینند.

جانی آیو طراح آیفون، خروج خود از اپل را اعلان کرد.

تیم کوک مدیرعامل اپل با اشاره به گروهی از طراحان درونی شرکت، به دنبال کاهش این تغییرات در قالب یک “تکامل” بود، بدین صورت که “قوی تر از قبل” ظاهر شود. به گفته کوک، “ما می‌خواهیم با همان تیمی که مدت طولانی کار کرده ایم، ادامه دهیم و از حضور جانی لذت ببریم، من نمی‌توانم نتیجه بهتری تصور کنم”.

با این وجود، خبر دیگری از تغییر رهبری، سریعا بعد از خروج آنجلا آرِنتز مدیر بخش خرده‌فروشی در ماه آوریل، دقیقا زمانی که تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین فروش آیفون را کاهش داده، تردید بیشتری برای سرمایه گذاران اپل بعد از نیمه اول سال ۲۰۱۹ ایجاد می‌کند.

جاناتان که در سال ۲۰۱۲ از ملکه مقام شوالیه دریافت کرده بود، از زمان مرگ استیو جابز در سال ۲۰۱۱ تأثیر حیاتی در تداوم چشم انداز استراتژیک اپل داشته است و به گفته بسیاری از ناظران شرکت، نقشش در نوآوری‌های آتی شرکت به اندازه کوک مهم بوده است.

“کسی بلافاصله جایگزین جاناتان در سمت مدیر بخش دیزاین که از سال ۲۰۱۵ ایجاد شد ، نمی‌شود”. آلِن دای سرپرست تیم اینترفیس اپل و اِوانس هانکی که در حال حاضر رهبری بخش دیزاین را برعهده دارد، به جِف ویلیامز مدیر عملیات اپل که نقش کلیدی در توسعه اپل واچ داشته اینطور گزارش داده‌اند.

از اپل تا لاو فرام

از “لاو فرام” اطلاعات کمی در دست است، ولی جاناتان برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای بیزینس جدید خود دارد که به گفته او در حال حاضر در کالیفرنیا مستقر خواهد شد. مارک نیوسون دوست قدیمی و همکار وی که از سال ۲۰۱۴ عضو تیم دیزاین اپل شد هم به شرکت جدید می‌پیوندد که به گفته جاناتان “مجموعه‌ای از خلاقیت‌ها” نامیده می شود و شامل چندین رشته متفاوت از دیزاین می‌باشد.

جاناتان عنوان کرده که به کار بر روی فناوری‌های پوشیدنی و مراقبت‌های بهداشتی که دو اولویت استراتژیک اپل بوده‌اند و همچنین “علایق شخصی” مختلف ادامه خواهد داد. اپل از لاوفرام برای خدمات دیزاین استفاده خواهد کرد، ولی لاوفرام مشتری‌های دیگری هم خواهد داشت.

او درباره ادامه همکاری‌اش با اپل اینطور گفته، “محصولاتی هستند که ما چندین سال بر رویشان کار کرده‌ایم و من بسیار مشتاق به ادامه کار بر روی آنها می‌باشم و پروژه‌های جدیدی هم وجود دارد که من به توسعه آن‌ها کمک خواهم کرد”.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *