خانه / اخبار / طراحی محصول Buzz ، با هدف جلوگیری از وقوع تجاوز جنسی

طراحی محصول Buzz ، با هدف جلوگیری از وقوع تجاوز جنسی

گجت پوشیدنی Buzz با هدف محافظت از کاربر در برابر تجاوز جنسی، توسط استودیو طراحی محصول New Deal Design طراحی شده است. این استودیوی دیزاین، از جدیدترین محصول پوشیدنی خود رونمایی کرده است؛ دستگاهی که به وسیله افزایش آگاهی کاربر نسبت به رضایت طرف مقابل، از وقوع تجاوز جلوگیری می‌نماید.

وسیله پوشیدنی Buzz، یک دستبند به همراه سنسوری می‌باشد که میزان رضایت شخص را نشان می دهد و این اطلاعات را با همسر یا دوستان‌اش به اشتراک می‌گذارد.

طراحان متوجه این موضوع شده بودند که ارتباط زیادی میان وقوع تجاوز جنسی و حالت مستی شدید در  محوطه کالج های امریکا وجود دارد، و اینگونه برداشت می شود که چنین محصولی می تواند پایه های تکنولوژی پیشگیری را شکل دهد.

طراحی محصول: دستبند Buzz ، با هدف جلوگیری از وقوع تجاوز جنسی

به گفته Gadi Amit رئیس این استودیو  “این ایده به این علت ایجاد شده که شاید ما بتوانیم اتحادی ایجاد کنیم و چیزی شبیه یک سیستم اعلام خطر بسازیم، این مرحله بعدی کار ماست.”

این دستگاه بر روی میزان الکل خون تمرکز می کند، زیرا میان همه عوامل پیرامون رابطه جنسی و رضایت، مستی و تاثیرش بر میزان رضایت، آسان ترین پارامتر برای سنجش است.

Amit اظهار کرده است “این یک عامل شناخته شده علمی است که در زمانی که شما هوشیارید، درجه ای برای از حد گذشتگی وجود دارد، ولی زمانی که بسیار مست هستید متوجه نیستید که چه‌کار می کنید.”

طراحی محصول: دستبند Buzz ، با هدف جلوگیری از وقوع تجاوز جنسی

“این دستگاه به شخص اجازه می دهد تا چک کند که شریکش در آن حد مست نیست که متوجه از حد گذشتن میزان رضایت نشود.”

زمانی که شخص استفاده کننده از Buzz با شخص موردعلاقه خود دیدار می کند، می توانند با تکان به هم دست بدهند و بدین صورت اطلاعات میزان رضایت خود را به یکدیگر منتقل سازند تا در شب با هم هماهنگ باشند. اگر در «وضعیت قرمز» قرار گرفتند، حالتی که آنها ظرفیتشان برای رضایت را از دست می‌دهند، شریکشان آلارمی دریافت خواهد کرد.

این سیستم همچنین شامل شبکه دوستی می باشد. کاربران می توانند اطلاعاتی همچون موقعیت مکانی شان را با دوستانی که می خواهند، به اشتراک گذارند تا در مواقعی که شخص مورد نظر در وضعیت قرمز قرار می گیرد، آنها مطلع شوند، و همچنین در مواقعی که خودشان در وضعیت خطر قرار گرفته و می‌توانند سینگال ترس را به دوستانشان ارسال نمایند.

طراحی محصول: دستبند Buzz ، با هدف جلوگیری از وقوع تجاوز جنسی

به منظور تبدیل این محصول به یک ابزار مفید، و جذب جوانان برای استفاده از آن، New Deal Design دستگاه را اینگونه طراحی کرده است که از اولین لحظات دیدار دوستانه، برقرای ارتباط و جذب طرف مقابل با کمک این دستبند افزایش یابد. بدین صورت زمانی که استفاده کننده از دستبند، به شخصی دیگر علاقمند می شود، می‌توانند “موقعیت علاقه” را برای هم ارسال کنند که لرزش خفیفی بر روی دستبند ایجاد می کند.

به گفته Amit، “بزرگترین مساله، ایجاد انگیزه برای پسران به منظور استفاده از این محصول بود،  ما می خواستیم از این شرایط که این دستگاه به وسیله ای همانند مچ بند نجابت مدرن تبدیل شود و پسران از آن اجتناب کنند، بپرهیزیم. ما این هدف را داشتیم تا دو طرف را تشویق به استفاده نماییم.”

“این محصول نه تنها وسیله ای برای اعلام میزان رضایت به طرف مقابل بوده است، بلکه همچنین این امکان را به شما خواهد داد تا در زمانیکه شخص موردعلاقه خود را یافتید، “احساسات خوب” را ارسال کنید، به شما اجازه می دهد تا دوستانتان را در نوعی از توافق از جمله “تو محافظ من باش، من محافظ تو خواهم بود” شرکت دهید. همچنین زمانی که مصرف مشروبات الکلی را از حد گذراندید به شما هشدار خواهد داد.

Amit همچنین نسبت به ظاهر نهایی دستبند هیجان داشت، که در یک ساختار توری شکل به رنگ های زرد، آبی یا طوسی پوشانده شده بود. این توری از دستگاه های پزشکی الهام گرفته شده بود، جایی که معمولا به منظور پوشاندن اندازه یا ظاهر اجزاء الکترونیکی استفاده می شد.

طراحی محصول: دستبند Buzz ، با هدف جلوگیری از وقوع تجاوز جنسی

یک تیم شش نفره از طراحان New Deal Design، شامل سه زن و سه مرد، بر روی Buzz کار کردند، و به مجموعه قوانین مشخص پروژه پایبند بودند. آنها پذیرفتند که هیچ مساله بیان شده ای در داخل به بیرون انتشار نیابد، و از اعضا درخواست داشتند تا موارد انتزاعی را به جای داستان های شخصی بیان نمایند.

مترجم: نگین بزرگی‌نژاد، گزارشگر طراحی صنعتی

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *