خانه / جعبه دانش / طراحی صنعتی یک دعوت برای تغییر

طراحی صنعتی یک دعوت برای تغییر

عنوان: طراحی صنعتی یک دعوت برای تغییر

موضوع: طراحی صنعتی

نویسنده: مهران هاشمی

مترجم:

ناشر: فرهنگسرای میردشتی

توضیحات تکمیلی:
نویسنده کتاب در مقدمه آن می گوید:
حرفه طراحی صنعتی محصول فلسفه ی دوران خردگرایی است. این موضوع بیش از هر چیز بدان معناست که تمامی آموزه های این حرفه بر اندیشه و فلسفه ای نظم یافته و مبتنی بر ساختار فکری استوار هستند. در طراحی خردگرایانه، طرح های اتفاقی و بدون ریشه جایگاه قابل دفاعی ندارند، قابل درک و مقایسه و نیز قضاوت و برخوردار از امکان رشد و بهسازی نیستند. مطالعه ی این کتاب نخست در درک حرفه طراحی صنعتی از این دیدگاه مؤثر خواهد بود و در سطح بالاتر پشتوانه ای خواهد بود برای خلق آثار خردگرا.

این کتاب در ۳ فصل نوشته شده است. در فصل اول به بحث های تاریخی دیزاین پرداخته شده، همچنین در این بخش به مباحثی پیرامون خلاقیت نیز اشاره شده است.
در فصل دوم کتاب به موضوعاتی چون : وضعیت های کاری، سیستم انسان-ماشین، نور و صدا، گرما و پرتوها، مراجع طراحی و … پرداخته شده است.
در فصل سوم نویسنده سعی کرده است به مباحثی چون: مدیریت طراحی، فرایند طراحی، ایده پردازی و … اشاره نماید.
از ویژگیهای این کتاب می توان به این نکته اشاره نمود که نویسنده سعی کرده است تجارب حرفه ای خود را در قالب این کتاب به خواننده منتقل نماید. به طور مثال در این کتاب می توان به نمونه قرارداد طراحی، دست یافت که می تواند برای طراحان جوان مفید باشد.
در پایان کتاب بخشی با نام فهرست و نام طراحان و همچنین فهرست اصطلاحات وجود دارد که از نکات مثبت این کتاب بشمار می رود.

فهرست مطالب:
فصل اول: اندیشه
فصل دوم: مفاهیم طراحی صنعتی
فصل سوم: طراحی صنعتی در عمل

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی كتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو نویسندگان: کیت گافین، فرد لمکه و اورزولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *