خانه / مقالات / طراحی سامانه اشتراک گذاری لباس با هدف مقابله با پدیده طرد محصول

طراحی سامانه اشتراک گذاری لباس با هدف مقابله با پدیده طرد محصول

مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

طراحی سامانه اشتراک گذاری لباس با هدف مقابله با پدیده طرد محصول

زهرا اکبرزاده نیاکی
دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس، دانشگاه هنر

 

 

چکیده
ارائه خدمات در قالب سامانه اشتراک‌گذاری لباس، راهبردی با هدف ارتقاء پایداری در حوزه مد و لباس می‌باشد. مقاله حاضر چگونگی طراحی ساختار و برنامه خدمات این سامانه را ارائه می‌کند. روش: با مرور نظام‌مند شواهد ، الزامات و خدمات اشتراکی لباس موجود و اثربخشی این خدمات برای پاسخ به نیازهای مشخص و مبتنی بر شاخص‌های پایداری در محصولات پوشیدنی اولویت بندی شده و بر اساس آن، برنامه خدماتی اشتراکی لباس در قالب سامانه اشتراکی آنلاین و محلی، طراحی شد. یافته‌ها: طبق تحقیقات؛ به منظور ایجاد پایداری در حوزه مد و لباس، «فرآیند استفاده» از اهمیت بیشتری برخوردار است و اخیرا گرایش به کار در حوزه مصرف کننده بیشتر شده است. نتایج مقاله نشان می‌دهد برای طراحی یک سامانه جامع باید مواردی از جمله مسائل بهداشتی، زمان و مکان مناسب، نوع و تعداد خدمت، بخش بندی و اولویت های لباس، شیوه های تبلیغات، روشهای ترغیب و مشارکت کاربر، حلقه های واسطه و بازخورد و اقتضاهای فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. نتیجه: پایداری مبتنی بر ارزش افزوده خدمات- اشتراک‌گذاری لباس- می‌تواند راهکار مناسبی در مرحله استفاده، در شرایط کنونی کشورمان باشد. با تغییر رویکرد جاری «یک کاربر، یک کمد لباس» به رویکرد مطلوب «یک کمد لباس، چند کاربر» می‌توان به نیازهای مصرف کننده پاسخی به شیوه‌ای پایدارتر از مدل کسب و کار سنتی داد.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *