خانه / اخبار / طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!

طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!

روزانه اخبار و مطالب زیادی در مورد وضعیت بحرانی کره زمین منتشر می‌شود. از گرم شدن کره زمین و آلودگی هوا که از دلایل آن تولید روزافزون دی‌اکسیدکربن است تا آلوده شدن اقیانوس‌ها به میکروپلاستیک‌ها… حالا یک گروه ایده‌ی طراحی خودرو الکتریکی با استفاده از پلاستیک بازیافتی را عملیاتی کرده‌است. خودرویی که نه دی‌اکسیدکربن منتشر می‌کند و نه پلاستیک جدیدی برای ساخت قطعات آن تولید می‌شود…

استودیو ماندلکی (Mandalaki Studio) با همکاری استریما (Estrima) و گالری رُزانا اورلاندی خودرویی ارائه کرد که به گفته خودشان اولین خودرو الکتریکی هست که ۸۰ درصد آن از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

ساخت و طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!
این خودرو که نامش Biro O2 می‌باشد از خودروی Biro ساخته استریما الهام گرفته است. Biro یک خودروی الکتریکی کوچک است که کمی مشابه گلف کارت یا خودروی مورد استفاده در زمین گلف می‌باشد و به منظور رفت‌و‌آمد‌های کوتاه شهری طراحی شده که به یک باتری قابل تعویض مجهز شده است.
خودرویی که ماندلکی طراحی کرده درصد بالاتری از پلاستیک بازیافتی را نسبت به سایر خودروها در خود دارد. ماندلکی به جای استفاده از ABS با چگالی بالا، تمام قسمت‌هایی که نیاز اساسی به آن‌ها وجود ندارد را حذف کرده و و مواد زائد محصولات کنار خیابان همانند پلاستیک‌های مخروطی ترافیکی (برای هدایت رانندگان در امتداد مسیر) و تابلوهای راهنما را جایگزین آن‌ها نمود. این عناصر به صورت پودر درآمده و در قسمت‌های سازنده وسیله نقلیه قالب‌ریزی شده و شکل داده می‌شوند.

ساخت و طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!
سایر قسمت‌های خودرو همانند صندلی‌ها و فرمان از پلاستیک‌های بازیافت نشده همانند PVC ساخته شده است. طبق گفته ماندلکی: “به منظور ارائه کانسپت دوستدار محیط زیست، استودیو بستری به وجود آورد که جریان هوا را در ذهن تداعی می‌کند: حبابی از اکسیژن خالص که بی‌صدا در شهرها حرکت می‌کند“.

ساخت و طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!
این وسیله نقلیه دارای حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد و با هر بار شارژ می تواند ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید. این مدل قرار است به زودی در دسترس همگان قرار گیرد و استودیو نامبرده در حال کار بر روی نسخه‌ای می باشد که ۱۰۰ درصد آن از پلاستیک بازیافتی باشد.

 

منبع: AN ELECTRIC CAR MADE OF RECYCLED PLASTIC

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا که مدتی قبل توسط ایلان ماسک (Elon …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *