خانه / مقالات / طراحی خدمات راهکار افزایش حضور طراحان لباس در چرخه ی تولید پوشاک

طراحی خدمات راهکار افزایش حضور طراحان لباس در چرخه ی تولید پوشاک

مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

چکیده
صنایع پوشاک و لباس از جمله ی صنایعی است که با صنعتی شدن و بروز پدیده هایی چون پوشاک آماده، سایزبندی و تولید صنعتی آن، همچنان تولید سنتی و استادکاری آن زنده و پررونق است؛ و می توان گفت لباس های با کیفیت تر همچنان از طریق تولیدات سنتی و دستی در ارتباط مستقیم پیشه ور (برای مثال خیاط) و (مشتری) شکل می گیرد. در این میان اما، با توجه به تغییر و تحولات اجتماعی و اهمیت نوع پوشش افراد و از سویی تنوع بسیار زیاد پوشاک و گزینه های پیش روی افراد، بیش از هر زمانی لزوم حضور طراح در فرآیند انتخاب لباس، چه لباس های آماده و چه لباس هایی که به شیوه ی سنتی با خرید پارچه توسط مشتری و به دست خیاط دوخته می شود، قابل لمس است.

تلاش های فراوانی برای وارد کردن قشر طراحان لباس به چرخه ی پوشش و لباس در کشور صورت گرفته است. در این امر باید توجه داشت که ورود طراحان لباس به این چرخه باید به گونه ای باشد که لطمه ای به جایگاه های پیشه وران و کلیه ی اهرم ها و مهره های این حوزه وارد نساخته و باعث رونق و تعالی آن گردد. به نظر می رسد همراه شدن این ورود، با تفکر طراحی خدمات، و با استفاده از ابزارهای ارتباطی موجود، اثرگذاری مطلوب را به همراه داشته باشد. در مقاله ی پیش رو که با روش اسنادی نگارش شده است، ضمن مطالعه‌ی وضعیت فعلی طراحی خدمات در حوزه ی مد، مدل های پیشنهادی استفاده از طراحی خدمات در طراحی لباس با توجه به بازار ایران، بررسی می‌گردد.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *