خانه / مقالات / طراحی خدمات آموزشی – تمرینی از طریق طراحی محصولی پیشگیرانه

طراحی خدمات آموزشی – تمرینی از طریق طراحی محصولی پیشگیرانه

مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

چکیده
والیبال یکی از ورزش های محبوب در جهان و ایران می باشد و این ورزش علیرغم اینکه در مقایسه با سایر ورزشهای مشابه تا حدی کم برخورد است ولیکن میزان قابل توجهی آسیب را به همراه دارد. آسیب زانو و رباط صلیبی از آسیب های شایعی است که ضمن ایجاد محدودیت های شدید برای ورزشکاران طول درمان و هزینه زیادی را به همراه دارد. برخی از روشهای پیشگیری ،ارائه خدمات آموزشی و تمرینی مناسب لازم است .در تحقیق حاضرضمن تعیین فاکتور های خطر در ابتلا به عوارض زانو (ACL) ، به تبیین شاخصهای طراحی ست کمک درمانی و پیشگیری از آسیب های زانو پرداختیم. با بهرگیری از سیستم های آموزشی تمرینی، طراحی تجهیزات آموزشی در جهت دادن خدمات وپیشگیری به آموزش درست حرکات برای والیبالیستهای مبتلا به عوارض زانو (ACL)، می پردازیم. در این مطالعه، مشاهده مستقیم بازیکنان ۱۰ تیم در مسابقات امید ها و بررسی پرش و فرود در هنگام اسپک و دفاع روی تورانجام شد. این بررسی نشان داده است که، فاکتور های زیادی در ایجاد آسیب زانو (ACL) دخیل است. بخشی از این آسیبها،به علت اموزش غلط درهنگام انجام تکنیک های مختلف به خصوص در برخی از حرکات پر خطر مانند فرود از دنباله پرش عمود می باشد . در این مقاله سعی شده به کمک اموزش درست و اصلاح این حرکات پر خطر از طریق طراحی محصولی پیشگیرانه رفتارهای غلط را حذف و با روش صحیح جایگزین نمود.حرکات مورد نظر عبارت اند از اصلاح زاویه خم شدن زانو هنگام فرود و جلوگیری از فرود با یک پا. همچنین سعی شده از منظر خدمات آموزشی ورزشی عارضه مربوطه که بسیار هزینه زا و محدود کننده میباشدکنترل گردد . ارائه روش آموزشی-تمرینی مناسب به همراه استفاده از طراحی محصول پیشنهادی میتواند شرایط بهتری را برای والیبالیست ها فراهم سازد. امید میرود که با تولید و استفاده از این وسایل کمکی، عامل اصلی بروز آسیب های زانو، حذف و یا کنترل گردد.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *