خانه / رویداد / سمینار طراحی بسته بندی پایدار

سمینار طراحی بسته بندی پایدار

ارسال شده توسط: گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان
تحقیقات انجام شده در موسسه Pira نشان می دهد تا سال ۲۰۱۸ بسته بندی پایدار بازاری در حدود ۲۸۸ میلیارد دلار در جهان خواهد داشت. این در حالی است که علاوه بر جذابیت و بکر بودن بازار اضطرارهایی نیز برای انسان قرن بیست و یکمی وجود دارد. زمین در حال تبدیل شدن به مخزن ضایعات غذایی و بسته بندی است. انسان آینده نیاز به ابعاد جدیدی از حفاظت دارد. در این شرایط بسته بندی می تواند بجای مشکل، بخشی از راه حل باشد. این سمینار بدنبال بررسی تجربیات صورت گرفته در حوزه طراحی بسته بندی و شنیدن راهکارهای بزرگترین محققین این حوزه در دنیا می باشد. در ادامه به معرفی چند تن از این محققین می پردازیم:

پروفسور آریس شرین استادیار طراحی گرافیک در دانشگاه St. Jones می باشد. وی تالیف برخی از مشهورترین کتابهای حوزه طراحی پایدار را بر عهده داشته است. از جمله آخرین کتاب وی تفکر پایدار (Sustainable Thinking) می باشد که در سال ۲۰۱۲ به نگارش در آمده است.

اریک بنسون (Eric Benson) استادیار طراحی گرافیک در دانشگاه Illinois می باشد. سخنرانی معروف وی در خصوص Renourish که در سمینار TEDx انجام شده بود را بسیاری به یاد دارند. اریک تاکنون جوایز متعددی در حوزه طراحی از آنِ خود کرده است و سوابق تدریس و مقالات متعددی در حوزه طراحی پایدار بخصوص طراحی گرافیک پایدار دارد.

استوارت هوگارد (Stuart Hoggard) مدیر انجمن بین المللی روزنامه نگاران بسته بندی و مدیر سایت شناخته شده PackWebasia می باشد. او طی سالهای گذشته در مسابقات بسیاری بعنوان داور شرکت داشته است. او در حال حاضر چند سالی است که مشغول تدریس بسته بندی پایدار در شرق آسیا می باشد.

سپهر سرمست دارای مدرک فوق لیسانس و دانشجوی دکترای بسته بندی از دانشگاه فنی فنلاند می باشد. حوزه اصلی پژوهش ها و تدریس او در طراحی بسته بندی، آینده بسته بندی، بسته بندی و محیط زیست می باشد. تیم او تا کنون تجربیاتی در طراحی بسته بندی های دارای استفاده مجدد داشته است.

مسابقه طراحی بسته بندی پایدار (SUSPACK)
در کنار سمینار، برگزار کنندگان تصمیم به برگزاری اولین مسابقه طراحی بسته بندی پایدار دارند. موضوع این مسابقه طراحی پایدار برای محصولات غذایی (تازه و فرآوری شده) می باشد. طراحان بر اساس فاکتورهایی که به آنها پیشنهاد شده است و در سایت سمینار موجود می باشد طراحی کرده و برای قضاوت داوران و انتخاب بهترین طرحها ارسال می نمایند.
جایزه این دوره برای تیم اول ۱ میلیون تومان، تیم دوم ۷۰۰ هزار تومان و تیم سوم ۴۰۰ هزار تومان می باشد. برای کلیه شرکت کنندگان در مسابقه گواهی نامه برنزی صادر خواهد شد. برای راه یافتگان به مرحله نهایی (۵ تیم) گواهی نقره ای و برای ۳ تیم برتر گواهی طلایی صادر می شود. همچنین به تیمهای برتر تندیس ویژه نیز اهدا خواهد شد.
داوران مسابقه خانم پروفسور شرین، اریک بنسون و ۳ نفر از اساتید دانشگاه هنر اصفهان می باشند.
برای شرکت در مسابقه هر طراحی می بایست جداگانه فرم A (قابل دانلود از سایت سمینار) را تکمیل و کد طراح دریافت نماید. بدلیل استقبال طراحان طی روزهای گذشته، تکمیل و ارسال این فرم تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شده است. طراحان پس از تشکیل تیم (۱ تا ۳ نفر) طرح بسته بندی خود را در قالب کلیپ یک دقیقه ای آماده و بهمراه فرم B و فیش پرداخت هزینه برای برگزار کنندگان ایمیل می کنند. در روز سمینار برندگان اعلام خواهند شد و کلیه گواهینامه ها تحویل شرکت کنندگان می شود.
هزینه ثبت نام هر طرح دانشجویی در این مسابقه ۱۵ هزار تومان برای طرح اول تیم و برای طرحهای بعدی ۵۰۰۰ تومان خواهد بود. تیم های غیر دانشجویی برای ثبت نام طرح اول ۲۵۰۰۰ تومان و برای طرح های دیگر ۵۰۰۰ تومان خواهند پرداخت.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه مخصوص سمینار در سایت دانشگاه هنر، دانشکده معماری و شهر سازی مراجعه یا با دبیرخانه سمینار از طریق ایمیل suspack@packdesign.ir مکاتبه نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *