خانه / اخبار / ست ملحفه ای که باعث بهبود خواب می شود

ست ملحفه ای که باعث بهبود خواب می شود

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۴ از سازمان ملی‌ بنیاد خواب، آمریکایی‌ها به طور متوسط هر شب ۷ ساعت و ۳۶ دقیقه می‌خوابند اما در حدود ۴۵% آنها فعالیت‌های دارند که باعث می شود حداقل یک شب راحت و یا کافی‌ نخوابند.
البته که راه‌های مختلفی‌ وجود دارد که بتوان خواب خوبی‌ کرد، از یک برنامه منظم خواب و بیداری گرفته، تا تاریک کردن و آرام کردن محیط و حتی خوردن قرص‌های خواب آور.


اما چه می شد اگر یک خواب راحت و عمیق را با یک ‌ست ملافه تضمین کرد، بدون اینکه به نسخه دکتر برای قرص‌های خواب آور نیازی باشد یا آرام کردن کل اهل خانه. این قولی‌ است که سازندگان سیستم خواب ۳۷.۵ به مشتریان خود می دهند.
این ‌ست ملحفه که در سال ۲۰۱۴ تولید شده و هم اکنون در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خواب عرضه می گردد ادعا می‌کند که این ملحفه‌ها قادر هستند که درجه حرارت ریز بدن افراد را مدیریت کنند. این پارچه‌ها که لایسنس آنها برای سال‌ها به کمپانی‌های لباس‌های ورزشی چون Adidas, North Face و Under Armour داده شده بود هم اکنون در ملحفه‌های روی تشک مورد استفاده قرار گرفته اند.


سازندگان این ملحفه‌ها می گویند که بیشتر پارچه‌ها مفعول هستند و کار خاصی‌ انجام نمی‌دهند و دقیقا نمی‌دانند که بدن شما چه می‌خواهد. علیرغم این پارچه‌های معمولی‌، پارچه هایی که در ملحفه‌های ۳۷.۵ مورد استفاده قرار می گیرند شامل ذرات مواد معدنی هستند که تحت یک متد خاص با بافت پارچه آمیخته شده اند. همچنین برخلاف پارچه‌های ویژه که برای ورزشکاران هستند و عرق بدن را غلتانده و جذب نمی کنند و باعث می شوند گرمای اضافی بدن تبخیر شده و از پارچه بگذرد، پارچه ۳۷.۵ گرما و رطوبت اضافی را به بخار بدل می نماید، به سرعت خشک شده و به بدن کمک می‌کند که درجه حرارت مناسب خود را به طور مطبوعی حفظ نماید. برعکس اگر از سرما می‌لرزید، این پارچه‌ها گرما را در خود حفظ نموده‌ و بدن را به درجه حرارت معمولی خود باز می گردانند. تیم سازنده می‌گوید، هربار که این پارچه‌ها در ماشین لباس شوئی شسته می شوند دوباره اثر اولی‌ خود را به دست می او‌رند.


۳۷.۵ می‌گوید که استفاده از ‌ست کامل ملحفه، رو بالشی، روی تشک و لحاف ۳۷.۵ باعث می شود که کاربر خواب با کیفیت تری را تجربه نماید و کمتر در طول شب بیدار شود. آزمایش میدانی که فقط با ملحفه‌های ۳۷.۵ صورت گرفته نشان می دهد که ۱۰۰% کاربران تعداد کمتری در نیمه شب از خواب پریدند.
۳۷.۵ با شرکت‌های مختلفی‌ قرارداد بسته است که این پارچه را از جهات مختلف بررسی کنند. نتایج این تحقیقات میدانی نشان می دهد که این ملحفه‌ها رطوبت را با توجه به درجه حرارت کاربر تنظیم می کنند. به گفته این کمپانی، کاربران احساس نمی کنند که در خواب باید ملافه را به کنار بزنند. همچنین وقتی‌ دو نفر با درجه حرارت‌های مختلف از یک ملحفه استفاده می‌کند، هردو درجه حرارت مناسب با بدن خود را تجربه خواهند کرد.
اگرچه این ملافه‌ها چندان ارزان نیستند اما نقطه آغازی هستند برای تحول در صنعتی که سالهاست هیچ نوآوری را به چشم خود ندیده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

پارچه‌ی پوشیدنی با قابلیت تولید گرما

کشور: تایوان نام تجاری: سی‌برایت[۱] پارچۀ گرم‌شده، پارچۀ الکترونیکی پوشیدنی هوشمندی است، که می‌توان از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *