خانه / رویداد / دومین دوره مسابقه ال جی چلنجر

دومین دوره مسابقه ال جی چلنجر

پروژه LG Global Challenger اولین و جدیدترین برنامه های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی می‌باشد. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه ریزی شد که به عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره شناخته شد.

اعضای تیم سفر تحقیقاتی با توجه به طرح تحقیقاتی ، برای هر تیم شرکت کننده به صورت مستقل ۲ هفته از تعطیلات عید نوروز را، به منظور فعالیت‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای اجتماعی دیگر که بالاترین سطح دانش در جهان را دارا می‌باشند، در نظر گرفته‌اند که در کشور انتخابی سپری می‌کنند. در طول دوره سفر تمام هزینه‌ها از جمله هزینه بلیط، اقامت و … برعهده شرکت ال‌جی می‌باشد، همچنین پس از بررسی و ارزیابی گزارش رقبا بعد از اتمام سفر، هدیه نقدی در راستای عملی کردن نتایج سفر تحقیقاتی به تیم برنده داده خواهد شد. قرار گرفت.

همچنین ال‌جی فرصت یک دوره کارآموزی در شرکت ال‌جی را برای تیمی که به عنوان برنده در این رقابت جایزه بزرگ را دریافت می‌کند، فراهم می‌کند. در همین حال شرکت ال‌جی، کتابی از گزارش سفر دانشجویان را منتشر کرده که در دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی قابل دسترس است.

 

زمینه سفر تحقیقاتی
علوم طبیعی / علوم انسانی / فناوری اطلاعات (IT) / مهندسی / مدیریت و اقتصاد / فرهنگ و هنر

 

مکان‌های هدف در سفر تحقیقاتی
شرکت‌های بین المللی، دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، نهادهای مستقل محلی ، سازمان‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد (شرکت کنندگان مجاز به انتخاب تنها یک کشور از بین قاره‌های آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اقیانوسیه، آسیا، اروپا و آفریقا می‌باشند.)

 

انتخاب موضوع سفر تحقیقاتی
موضوعی مشخص با چشم اندازی به آینده را انتخاب کنید. (افرادی که در این پروژه از اطلاعات اشخاص دیگر بدون اطلاع آن‌ها استفاده ‌کنند، نه تنها حق استفاده از جوایز را نخواهند داشت بلکه مسئولیت آن به عهده خودشان می‌باشد.)

 

طول دوره سفر
بهار و تابستان ۱۳۹۷ به مدت ۱۴ روز و ۱۳ شب

 

شرایط شرکت کنندگان
دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایران داشتن شرایط برای سفر خارجی * لازم به ذکر است فقط دانشجویان در حال تحصیل مجاز به شرکت در این رقابت می‌باشند.

 

شرایط تیم شرکت کننده
تیم‌ها باید متشکل از ۴ عضو که همگی در حال تحصیل در یک دانشگاه هستند، ولی می‌توانند از هر رشته ای باشند. * اعضای تیم باید همگی خانم یا آقا باشند .

 

مهلت ثبت نام
از ۲۰ آبان لغایت ۳۰ آدر ماه ۱۳۹۶ (تا ۱۵ دیماه تمدید شد)

 

وب سایت ال جی چلنجر در ایران

 

برای شرکت در این مسابقه به آدرس www.lgchallenger.ir ، رفته و بر روی گزینه ثبت‌ نام کلیک کنید و اطلاعات کامل خود و هم تیمی‌های خود را وارد نمایید. طرح پیشنهادی خود را به همراه فایل اسکن کارت دانشجویی هر ۴ نفر تیم، در یک فایل فشرده که حجم آن از ۱۰ مگابایت تجاوز نکند، آپلود کنید. در ابتدا ۳۰ تیم برتر برای شرکت در مراسم افتتاحیه، به عنوان برندگان ابتدایی انتخاب خواهند شد. درنهایت ۵ تیم به عنوان تیم‌های منتخب به کشورهای انتخابی اعزام خواهند شد.

برای انتخاب ۳۰ تیم برتر معیارها به این صورت می‌باشد: بررسی طرح تحقیقاتی ارسالی (۷۰%) – مصاحبه (۳۰ %) و معیار بررسی طرح نیز  میزان خلاق بودن، سودمندی طرح، ضرورت سفر تحقیقاتی برای کشور ایرانِ ، منطقی و قابل جرا بودن طرح سفر تحقیقاتی، الویت داشتن مکان انتخابی سفر تحقیقاتی و روابط عمومی بالای اعضای گروه می‌باشد.

 

دانلود نمونه طرح سفر تحقیقاتی برگزیده در مسابقه سال ۲۰۱۵ کشور کره جنوبی:

Coffee grounds biomass

و چند پروپزال دیگر:

Design for Community Well Being

Education Satisfaction

Platform Screen Doors

Waste Seperation in Commercial Center.pdf

Waste Tyre Rubber in Railway.ppt

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

فراخوان مسابقه بین المللی بسته بندی “۲۰۱۸ Young”

موضوع مسابقه بسته بندی موضوع مسابقه Coffee Mania می‌باشد. طراحی بسته‌بندی برای قهوه، فنجان قهوه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *