خانه / گزارش اختصاصی / دفاع اولین فارغ التحصیل طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان

دفاع اولین فارغ التحصیل طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان

ارسال شده توسط: زهرا صفایی پور

گزارش مراسم دفاعیه خانم فاطمه مهدیان اولین فارغ التحصیل طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان – ورودی ۱۳۸۶
عنوان پایان نامه : طراحی پناهگاههای پیش ساخته برای بازماندگان سوانح طبیعی
زمان : پنجشنبه ۳۱ / ۶ / ۹۰ _ ساعت ۱۰ _ آمفی تئاتر توحیدخانه دانشگاه هنر اصفهان
استاد راهنما : آقای وحید چوپانکاره
استادیار : آقای علیاری
مشاور : آقای رضوان

مراسم دفاعیه با سخنرانی استاد رضوان و ابراز خوشنودی ایشان از فارغ التحصیلی اولین ورودی دانشگاه هنر اصفهان و امید به گسترش فرایند طراحی و طراحی صنعتی در آینده ای نه چندان دور آغاز شد. ایشان ضمن تشکر از استاد چوپان کاره و خانواده مهدیان از فاطمه مهدیان برای ارائه پروژه اش دعوت کردند.

خانم مهدیان ضمن بیان مقدمه ای، با دسته بندی نیاز های انسان به سه دسته خوراک، پوشاک، مسکن و معرفی مسکن به عنوان اولین مکان برای آرامش و رشد بنیان خانواده ،پروژه اش را به شرح ذیل معرفی کرد.


– تحلیل آسیب پذیری ایران در مواقع بحران
– انواع اسکان
– استانداردهای اسکان در مواقع بحران
– آنالیزهای شخصی در حوزه طراحی صنعتی
– بررسی سه نمونه شاخص در این زمینه
– و نهایتا طرح نهایی بر اساس مطالعات انجام شده.

در پایان استاد رضوان در مورد آنالیز زیبایی شناسی محصول و تاثیر رنگ بر طرح سوالاتی را مطرح کرد و فاطمه مهدیان ضمن تاکید بر نیاز به سادگی محصولات طراحی بحران برای رهایی کاربر از آشفتگی های فرمی به قابلیت رنگ آمیزی محصول توسط کاربر اشاره کرد.

استاد علیاری با اشاره به مختصر و مفید بودن پایان نامه به عنوان نکته مثبت پروژه با یادآوری این موضوع که درصد بسیاری از سوانح بحران به خودکشی های بعد از بحران بر می گردد از خانم مهدیان تقاضای توجه بیشتر به بحث روانی پروژه و تاثیرات آن و همچنین توجه به فرهنگ منطقه ای را داشتند.

استاد چوپان کاره ضمن تبریک به دانشگاه هنر اصفهان و گروه طراحی صنعتی به تفسیر طراحی و تعاریف آن و تاکید بر مفهوم طراحی به عنوان طرح نیاز و پاسخ دادن به این نیاز، طراحی را زمینه ای مناسب برای همدلی بشریت دانستند و با یادآوری عدم کارکرد تجارب نیروهای امدادی در زمان تغییر فرهنگ و رفتار مردم زیر فشار سوانح،هدف پروژه ی خانم مهدیان را رسیدن به مدولی قابل بست و چیدمان بیان کردند و نقطه ی مثبت پروژه را مختصر و مفید بودن و ارائه پروژه ای قابل دفاع در زمانی محدود و کوتاه دانستند.

در بخش دیگری از این مراسم، کلیه ی فعالیت های خانم مهدیان و پروژه های در طول دوران تحصیلی ایشان، در سالن نمایش دانشکده به نمایش گذاشته شده بودند.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نتایج سطح بندی ۱۲۰ دانشگاه دولتی توسط وزارت علوم

وزارت علوم دو روز پیش نتایج سطح بندی ۱۲۰ دانشگاه دولتی را به دانشگاه‌ها ابلاغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *