خانه / جعبه دانش / خودباوری در خلاقیت

خودباوری در خلاقیت

عنوان: خودباوری در خلاقیت

موضوع: خلاقیت در طراحی

نویسنده: تام و دیوید کلی

مترجم: مهدی کیامهر و مرتضی خضری‌ پور

ناشر: آرایانا قلم

توضیحات تکمیلی:

برادران کِلِی با این جمله از استیو جابز کتاب را شروع میکنند: “تلاش کنید در دنیا اثری بگذارید.

و سپس در مقدمه‌ی کتاب این سوال را از خواننده میپرسند؛ “با شنیدن کلمه “خلاقیت” به چه فکر می‌کنید؟” و در ادامه پاسخ می‌دهند: “اگر شما هم مانند اکثر مردم باشید، ذهن‌تان بی‌درنگ به سمت فعالیت‌های هنری مانند مجسمه‌سازی، طراحی یا موسیقی متمایل می‌شود. ممکن است “خلاقانه” را معادل “هنرمندانه” بدانید.
ممکن است بر این باور باشید که معماران و طراحان حقوق می‌گیرند تا متفکرانی خلاق باشند، اما از مدیرعاملان، حقوق‌دانان و پزشکان چنین انتظاری نیست.
یا ممکن است فکر کنید خلاق بودن خصلتی ذاتی همانند داشتن چشم‌های قهوه‌ای است؛ یا با ژن‌های خلاقانه متولد می‌شوید یا اینکه هرگز نخواهید شد.
ما دو برادر که سی سال در کنار هم در خط مقدم نوآوری کار کرده‌ایم، به این نتیجه رسیده‌ایم که این مجموعه تصورات اشتباه را “افسانه خلاقیت” بنامیم. بسیاری از مردم این افسانه را باور دارند که ما آن را «خودباوری در خلاقیت» می‌نامیم و ریشه در این اعتقاد بنیادی دارد که ما همه خلاقیم.”

حقیقت این است که همۀ ما ظرفیت بالایی در خلاقیت داریم که باید شکوفا شود.
تاکنون به هزاران شرکت کمک کرده‌ایـم ایده‌های بدیع خود را به بازار عرضه کنند: از اولین موس کامپیوتر اپل تا نسل جدید ابزارهای جراحی شـرکت مدترونیک و استراتژی‌های جدید برندینگ برای نورثفیس در چین. به‌علاوه شاهد بوده‌ایم که روشهای ما طرز فکر خلاقانه جدیدی در مردم ایجاد میکند که کیفیت زندگی آنها را به‌طور چشمگیری بهبود میبخشد.

صبر نکنید سیب روی سرتان بیفتد تا بتوانید اثر جاذبه را کشف کنید. در دنیا سیر کنید و فعالانه در جست‌و‌جوی تجاربی باشید که تفکر خلاقانه را در شما زنده میکنند. با متخصصان در تماس باشید، در محیطهای ناآشنا قرار بگیرید و تلاش کنید خود را جای مشتری بگذارید و به جای او فکر کنید.
الهام با مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی شده و آگاهانه رشد میکند. در زبان تبتی برای خلاقیت یا خلاق بودن واژه ای وجود ندارد.نزدیک‌ترین ترجمه به آن «طبیعی» است.به عبارت دیگر اگر بخواهید خلاق‌تر باشید، فقط باید طبیعی‌تر باشید.

 

فهرست مطالب:

پیش‌گفتار. دیوید و تام کلی
مقدمه. قلب نوآوری
تلنگر. از تفکر طراحی تا خودباوری در خالقیت
شهــامت. از ترس تا شهامت
جرقه. از صفحۀ خالی تا بینش
جهش. از برنامه‌ریزی تا عمل
جســت‌وجـــو. از وظیفه تا عالقه
تیــم. گروههای خودباور در خالقیت
حرکــت. ایجاد خودباوری در خالقیت
واما بعد. خودباوری در خالقیت را بپذیرید

 

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی كتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو نویسندگان: کیت گافین، فرد لمکه و اورزولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *