خانه / تازه ها / حضور آثار دانشجویان طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان در رویداد هفته طراحی دبی ۲۰۱۷

حضور آثار دانشجویان طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان در رویداد هفته طراحی دبی ۲۰۱۷

هفته طراحی دبی رویدادی بین المللی است که از سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز نموده است و با کیفیت بسیار بالای خود، به یکی از رویداد های مهم در این حوزه تبدیل شده است. طراحی صنعتی، گرافیک و معماری رشته هایی هستند که نقش های اصلی را در هفته طراحی دبی بازی می کنند. امسال، بیش از ۲۰۰ برنامه برای این یک هفته تنظیم شده که شامل نمایشگاه ها، مسابقات، کارگاه های آموزشی، پنل ها، سخنرانی ها و … می باشد و هدف اصلی آنها، درک پتانسیل طراحی منطقه و جهان و جایگاه آن در آینده زندگی بشری است.

یکی از بخش های این رویداد، نمایشگاهی تحت عنوان Global Grad Show می باشد که آثار برتر دانشجویی از دانشگاه های دیزاین سراسر دنیا را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه که از سال ۲۰۱۵ هر ساله در ماه نوامبر برگزار می گردد، بعد از سه سال رشد بسیار خوبی کرده و هم اکنون بزرگترین گردهمایی دانشجویان طراحی صنعتی در دنیا به شمار می رود. در دور سوم این نمایشگاه، حدود ۲۰۰ اثر از ۹۲ دانشگاه و از ۴۳ کشور مختلف حضور خواهند داشت. هر ساله دانشگاه های مطرحی در کنار برخی دانشگاه های ناآشنای سایر کشورها نیز در این نمایشگاه حاضر می شوند. از دانشگاه های مطرح حاضر در این نمایشگاه در سال ۲۰۱۷، می توان به اسامی زیر اشاره کرد:

AAlto, Barcelona Tech (UPC), Carnegie Mellon, ArtCenter, University of Art and Design Lausanne, Eindhoven University of Technology, IED, London College of Communication, MIT Media Lab, NottinghamTrent University, Politecnico Di Milano, Pratt, RISD, Royal College of Art, SCAD, Stanford, Umea, University College London (UCL), Houston, UIC, Zurich University of Art

بنا بر گفته جناب آقای سعید علیاری، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و نماینده این دانشگاه جهت حضور در این رویداد، امسال دانشگاه هنر اصفهان نیز به عنوان اولین دانشگاه ایرانی، با دو اثر در این رویداد حضور خواهد داشت. ایشان در توضیحات خود در این رابطه اشاره کردند که بیش از ۳۰ اثر از آثار برتر دانشجویان این دانشگاه به این نمایشگاه ارسال شد که بعد از داوری نهایی از طرف برگزار کننده گان، در نهایت دو اثر برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شدند. «Puppy Light» طرحی از محمد قاسمی و نیما شریفی و «Loight» طرحی از زهرا غیاثی، دو اثری هستند که به این نمایشگاه راه یافته اند. اهمیت این حضور زمانی مشخص می شود که بدانیم تنها ۲۳ دانشجوی طراح از خاورمیانه در این بخش حضور خواهند داشت. لازم به ذکر است، جهت تسهیل حضور دانشجویان صاحب اثر، برگزار کننده گان این نمایشگاه حمایت خوبی در زمینه اقامت و هزینه رفت و برگشت ارائه می دهد.

با توجه به حضور دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان به همراه نماینده این دانشگاه، بعد از برگزاری این رویداد که از تاریخ ۲۱ آبان تا ۲۷ خواهد بود، گزارش تفصیلی در این خصوص ارائه خواهد شد. امید است سال های آتی شاهد حضور پر رنگ تر و بهتر طراحان کشورمان در رویدادهایی از این دست باشیم.

گزارشگر طراحی صنعتی حضور دانشجویان طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان در هفته طراحی دبی را تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای این عزیزان داریم.

 

هفته طراحی دبی

Puppy Light-Mohammad Ghasemi & Nima Sharifi

هفته طراحی دبی

Loight-Zahra Ghiasi

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه نمایید.

http://www.dubaidesignweek.ae/global-grad-show/projects
http://www.globalgradshow.com/

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

عکس‌های جدید از طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو

طراح ژاپنی Tokujin Yoshioka عکس‌های جدیدی از جزئیات طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتشر کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *