خانه / رویداد / جشنواره ملی مبلمان شهری-دایره خلاق

جشنواره ملی مبلمان شهری-دایره خلاق

عنوان:جشنواره ملی مبلمان شهری-دایره خلاق
موضوع:طراحی مبلمان شهری
مهلت ارسال آثار:شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۳
هزینه شرکت:رایگان
برگزار کننده:سازمان زیباسازی شهر تهران
وب سایت: http://zibasazi.ir

شرایط شرکت: شرکت برای عموم علاقه مندان آزاد است

توضیحات تکمیلی:
سازمان زیباسازی شهر تهران، تخستین جشنواره ملی مبلمان شهری را با عنوان «دایره خلاق» برگزار می کند. بخش اصلی این جشنواره بصورت رقابتی و با هدف توسعه رویکرد طراحی‌محور و خلاقیت‌گرا در حوزه مبلمان شهری برگزار می شود. جشنواره «دایره خلاق»، به منظور گردآوری و معرفی توانمندی ها و توسعه ایده های خلاقانه طراحان، هنرمندان و متخصصان ایرانی در حوزه طراحی مبلمان شهری و بطور خاص در جشنواره نخست با تمرکز بر «طراحی نشیمن شهری» -که از پایه ای ترین و پرکاربردترین عناصر مبلمان شهری است-برگزار می شود. هدف این جشنواره، تشویق و ترغیب طراحان برای طراحی، توسعه و ساخت طرح های خلاقانه، نوآورانه و اصیل در حوزه نشیمن شهری و بکارگیری ایده های خلاقانه در فرایندهای زیباسازی شهری می باشد.
ارکان جشنواره دایره خلاق:
رییس جشنواره: جمال کامیاب
رئیس شورای سیاستگذاری: حمیدرضا نیلی
اعضای شورای سیاست گذاری:کیهان محمدخانی، وحید چوپانکاره، ناصرکلینی ممقانی، سیدرضا مرتضایی، یاسر جعفری، محمدجواد مهدوی نژاد، محمد ابراهیمیان فر، سید مجتبی موسوی و مهدی اصل فلاح
دبیر جشنواره: مهدی اصل فلاح
مدیر اجرایی: محمد ابراهیمیان فر
مدیر روابط عمومی جشنواره: حامد رضایی
مدیر پشتیبانی جشنواره:ابراهیم رضاپور
مدیر مالی جشنواره: بهنام محبی
مسئول دبیرخانه جشنواره: آسیه صفرپور
شورای انتخاب آثار و هیات داوران: محمد ابراهیم جعفری،مصطفی اسداللهی، جهانشاه پاکزاد، سیدرضا مرتضایی، وحید چوپانکاره،بهزاد سلیمانی، حسن صادقی نائینی، پرویز محمدی، ناصرکلینی ممقانی،سید مجتبی موسوی و جمشید امامی

بخش های جشنواره:
بخش اصلی:
برگزاری مسابقه سراسری طراحی نشیمن خلاق شهری
بخش های جنبی:
برگزاری نمایشگاه نشیمن های خلاق شهری
چاپ و نشر کتاب نشیمن های خلاق شهری

شاخص های اصلی داوری آثار:
خلاقیت، نوآوری، نگاه متفاوت و بدیع به نشیمن شهری و اصالت طرح
تاریخ های مهم جشنواره:
مهلت ارائه آثار(ماکت و شیت): شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۳
اعلام نتایج داوری مرحله اول و افتتاحیه نمایشگاه آثار منتخب: چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳، برج میلاد تهران
مهلت ارائه پروتوتایپ(نمونه دقیق و عملکردی) آثار منتخب: پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
اختتامیه جشنواره: چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، سالن همایش های برج میلاد تهران

سایر موارد مهم:
۱- هرگونه شباهت بین طرح های ارسالی به جشنواره دایره خلاق با طرح های داخلی یا خارجی بلافاصله باعث حذف آن طرح و طراح آن از تمامی فرایندهای رقابتی و غیر رقابتی جشنواره خواهد شد.
۲- شرکت در جشنواره دایره خلاق برای طراحان، هنرمندان، دانشجویان، متخصصین و افراد خلاق علاقمند به حوزه مبلمان شهری امکان پذیر است.
۳- هر طراح حداکثر امکان ارائه سه اثر را در این جشنواره خواهد داشت.
۴- کلیه شیت ها، ماکت ها و پروتوتایپ های مربوط به آثار ارائه شده در جشنواره دایره خلاق متعلق به سازمان زیباسازی شهرداری تهران خواهد بود و حق استفاده از این آثار و تصاویر آنها در کتاب، نمایشگاه، وب سایت، بروشور و سایر موارد مرتبط با جشنواره برای دبیرخانه محفوظ است.
آدرس دبیرخانه:
تهران-پاسداران-میدان هروی-خیابان وفامنش-خیابان شهید جمالی شرقی- پلاک۱۲ -نگارخانه برگ(عمارت عین الدوله)
تلفن دبیرخانه:
۸۹۳۵۷۰۰۰ داخلی ۳۴۰ و ۳۴۱
جوایز مسابقه:
جوایز و هدایای نقدی
به آثار برگزیده در داوری مرحله اول، مبلغ بیست میلیون ریال (معادل دو میلیون تومان) به عنوان کمک هزینه ساخت ماکت پرداخت خواهد شد.
به آثار برگزیده داوری مرحله دوم، مبلغ صد و پنجاه میلیون ریال(معادل پانزده میلیون تومان) بابت ساخت نمونه دقیق و یک به یک با مواد اصلی برای نصب درمکان های شهری درنظر گرفته شده، پرداخت خواهد شد.
به آثار برگزیده نهایی طبق نظر هیئت داوران، به ترتیب مبالغ صد، هفتاد و پنجاه میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر جشنواره دایره خلاق به عنوان پاداش و یادبود اهدا خواهد شد.

نحوه ارسال آثار:
چگونگی شرکت دربخش اصلی جشنواره: شرکت در این جشنواره از طریق مراجعه حضوری و تحویل اثر به دبیرخانه و با ارائه مدارک زیر برای متقاضیان امکان پذیر می باشد:
۱- تکمیل فرم ثبت نام
۲- ارائه سوابق تحصیلی، علمی و اجرایی به همراه یک قطعه عکس از طراح اثر
۳- تحویل ماکت اثر با مقیاس «یک پنجم» با کیفیتی مطلوب، دقیق، بادوام و نفیس و نصب شده بر روی یک صفحه چوبی به ابعاد پنجاه در پنجاه سانتی متر، بدون درج نام طراح بر روی آن. درصورتی که طرح بنابر انتخاب داوران جزو پنجاه اثر منتخب جشنواره باشد، کمک هزینه ساخت ماکت به مبلغ بیست میلیون ریال(دو میلیون تومان) به طراح اثر پرداخت خواهد شد و از این ماکت برای نمایش در نمایشگاه آثار استفاده خواهد شد.
۴- تصاویر طرح در یک شیت ۵۰ در ۷۰ سانتی متری افقی نصب شده بر روی فوم برد بدون ذکر نام طراح (درهریک از شیت ها باید نمای پرسپکتیوی مناسب و گویا از طرح به همراه مقیاس انسانی و نمای انفجاری طرح و نیز سه نمای اندازه گذاری شده آن نیز ارائه شده باشند). همچنین هر طرح باید دارای یک نام و شعار متناسب با کانسپت و ایده اثر نیز باشد. درصورتی که طرح جزو آثار منتخب جشنواره باشد، از این تصویر در کتاب آثار استفاده خواهد شد.
۵- تحویل یک نسخه سی دی حاوی فایل ۱۰ تصویر رایانه ای و ماکت اثر از زوایای مناسب و گویا با پس زمینه سفید با فرمت JPEG و با کیفیت۳۰۰ DPI ؛ درصورتی که طرح جزو آثار منتخب جشنواره باشد، از این تصاویر در کتاب آثار استفاده خواهد شد.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

مسابقه طراحی “هک مریخ “

در نظر بگیرید که در سال ۲۰۳۵ هستیم و فضانورد Mark Watney در مریخ گیرافتاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *