خانه / اخبار / تولید صندلی با الیاف گیاهی

تولید صندلی با الیاف گیاهی

به طور معمول، صندلی‌هایی که قابل سوار شدن روی هم هستند از پلاستیک‌های تقویت شده ساخته می شوند.
این صندلی که توسط طراح و معمار آلمانی‌ Werner طراحی و ساخته شده است، اولین صندلی در نوع خود می‌باشد که از الیاف گیاهی ساخته شده که تحت یک تکنولوژی جدید بوجود آمده اند. الیاف طبیعی hemp در قالب، قرار گرفته و تحت حرارت بالا و با استفاده از چسبی اکولوژیکی، مخلوط کامپوزیتی بسیار محکم و بی‌ ضرر برای محیط زیست را پدید می آورند.

کل این ساختار از یک لایه بسیار نازک بوجود آمده که کار طراحی و ساخت را به مراتب سخت تر می نماید. این طراحی شامل انحناهای نرم، به همراه حلقه‌های افقی و عمودی، نگرشی جدیدی را به سمت طراحی صندلی ایجاد می‌کند.

وقتی‌ که محصولی با مواد طبیعی ساخته می شود، مشکلاتی از قبیل هماهنگ کردن مواد سازنده، پایدار کردن محصول در طول مدت استفاده‏اش و همچنین قیمت بالای آن وجود دارد. تکنولوژی که این صندلی از آن استفاده می‌کند الیاف کاملا طبیعی و گیاهی را به کار گرفته و آنها را با چسبی که پایه آن آب است و هیچ گونه فنول یا فرمالدید ندارد ترکیب می‌کند. این فرایند باعث می شود که هزینه تولید انبوه بسیار پائین بیاید، وزن نهایی محصول کم شده و پایداری و استحکام آن بالا برود.

 

 

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

عکس‌های جدید از طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو

طراح ژاپنی Tokujin Yoshioka عکس‌های جدیدی از جزئیات طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتشر کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *