خانه / اخبار / تدکس دانشگاه علم و صنعت (TEDxIUST)

تدکس دانشگاه علم و صنعت (TEDxIUST)

تد و تدکس چیست ؟

تد که با حروف لاتین TED نوشته می شود، سازمانی غیرانتفاعی است که به «گسترش ایده های ارزشمند » اختصاص دارد . در کنفرانس های تد از پیشوایان اندیشه و عمل جهان دعوت می شود تا در ۱۸ دقیقه یا کمتر سخنرانی کنند. سخنرانی هایی که بسیاری از آنان در وب سایت TED.COM به صورت رایگان قابل دسترس هستند. تدکس شامل رویدادهایی بومی و خود ساخته می باشد. در این رویداد ها افراد گرد هم جمع می گردند تا بتوانند شرکت در رویدادی شبیه به کنفرانس های تد را تجربه کنند. در تدکس، حرف ایکس نشان دهنده ی رویدادی است که مستقل برگزار می شود. آنچه تد در اختیار برنامه های تدکس می گذارد، مجموعه راهنمای برگزاری این گونه از رویدادهاست، اما هر رویداد تدکس توسط گروه خودش برگزار می شود. پیش از این در بیش از ۱۵۰۰ شهر جهان و ۳۰۰ کشور رویداد تداکس برگزار شده است. رویداد تداکس امروز تبدیل به یکی از جذاب ترین برنامه های داوطلبانه فرهنگ ساز در جهان گشته است.

 

تدکس علم و صنعت

رویداد تدکس علم و صنعت یک کنفرانس یک روزه با ۱۰۰ نفر شرکت کننده می باشد. تم کنفرانس سمفونی پرواز است که سخنرانی هایی با موضوعات مختلف علمی، فرهنگی، هنری، زیست محیطی و غیره (به غیر از هرگونه موضوع سیاسی) در ارائه های زیر ۱۸ دقیقه مطرح می گردند.

 

سمفونی پرواز

کلمه ی سمفونی از دو کلمه sym به معنی باهم و phons به معنی صدا گرفته شده است ,سمفونی در موسیقی قطعه ایی است که از ۴موومان تشکیل می شود,موومان اول ,دو تم دارد. یک تم آن همانند مرد (مثبت و قوی ) و دیگری همانند زن (تغزلی و لطیف )است و موومان دوم بالاترین قدرت آهنگساز می باشد و موومان سوم شادترین قسمت قطعه است و موومان چهارم شا مل تخیل و مهارت است. هر سمفونی برای یک ارکستر کامل ساخته میشود، که ارکستر کامل نمادی از یک زندگیست که تمام ابعاد آنرا در بر میگیرد. هر اتفاقی در زندگی ما نمادی از یک ساز است. سازهایی با نوا و صدایی مخصوص به خود شادی، غم، شکست، پیروزی و موفقیت هر سمفونی می تواند در قالب فرمی در بیاید فرمی که تم اصلی آن داستان پرواز آدمهای موفق را ارایه کند ,آدمهایی با تفکر و ایده ی نو که دنبال ایجاد جهان نو و پر از پروازند .مقدمه ایی طولانی از جنگ با شکست ها و نا امیدی ها و حس قشنگ پرواز و اوج رسیدن به یک خواسته ,یک آرزو و تحقق یک رویا و ما باهم می توانیم این باور پرواز و اوج را تحقق ببخشیم .

گزارشگر طراحی صنعتی نیز حامی تد اکس دانشگاه علم و صنعت می‌باشد.
تاریخ برگزاری | ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
وب‌سایت | tedxiust.com
برای ثبت نام بر روی این لینک کلیک نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش همایش یک روزه تدکس دانشگاه تهران

گزارشگر: روشنک حقیقی عکاس: معین فخرآور همایش یک روزه تدکس دانشگاه تهران (TEDxUniversityofTehran)توسط اعضای انجمن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *