خانه / اخبار / بیل های ارگونومیک

بیل های ارگونومیک

گرچه هزاران سال است که بیل مورد استفاده بشر قرار گرفته است اما هیچگاه طراحی آن توجه چندانی را به خود جلب نکرده است و افرادی که از آن به طور مستمر استفاده می کنند همه دچار ناراحتی‌‌های پشت و کمر می شوند. Stephen Walden از شرکت ابزار آلات Bosse Tools به این امید است که با یک طراحی مجدد و ارگونومیک بتواند این وسیله را متحول نموده و تجربه بیل زدن را به تجربه‌ای بهتر و کم ضرر تر برای کاربران آن مبدل نماید.


بگذارید یکنگاه مختصری به تاریخچه طراحی بیل بیندازیم. قبل از اینکه در انقلاب صنعتی بیل‌های مکانیکی که با بخار کار می کردند تولید شوند، بیل‌ها همه دستی‌ بودند. این بیل‌های دستی‌ همه به یک شکل و یک اندازه تولید می‌شدند به خاطر اینکه صاحب کاران این را مقرون به صرفه نمی دیدند که برای قد‌های مختلف بیل‌های با اندازه‌های گوناگون بسازند. اما در اواخر قرن نوزدهم Frederick Winslow Taylor به این نتیجه رسید که اگر برای کار‌های گوناگون بیل‌های تخصصی طراحی شود، شرکت‌های ساخت و ساز می توانند به میزان قابل توجهی‌ در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کنند و پس از این بیل‌های گوناگونی به بازار عرضه شدند. اما پس از این دیگر تحول چندانی در زمینه طراحی بیل صورت نگرفت تا به امروز که Walden با طرح جدیدش سعی‌ دارد این ابزار پر قدمت را متحول کند.


به گفته Walden وقتی‌ که شما یک بیل معمولی را استفاده می‌کنید باید موچ دست تان را بچرخانید و همچنین موچ دست دیگر تان را نیز در حین بیل زدن بپیچانید. در همین حین شانه‌های شما از تقارن خارج شده و فشار بسیاری به پشت شما وارد می گردد.


Walden برای اینکه این مشکل را حل نمایید، ابزار آلات دیگری را مورد بررسی قرار داد بویژه ابزاری که دسته آنها بر سر‌شان عمود بودند مثلا داس و یا علف کش. او فکر کرد که چطور می شود روشی‌ مشابه را برای حفر کردن ایجاد کرد و از آن برای طراحی یک بیل ارگونومیک استفاده کرد.


وی کار خود را با طراحی دسته بیل آغاز کرد. این دسته یک محور چرخان دارد که به کاربر اجازه می دهد که با توجه به نوع کاری که انجام می دهد زاویه مناسبی را برای دسته تعریف کند. این تغییر زاویه به کاربر این امکان را میدهد که با یک حرکت برف، خاک و یا هر چیز دیگری را جا به جا نماید.


نکته دیگری که Walden مورد توجه قرار داد محل جای پا در سر بیل بود. طراحی بیل‌های موجود کاربر را مجبور میکنند که فقط از یک طرف با پا به سر بیل فشار بیاورند. Walden سر بیل جدید را طوری طراحی کرد که پا کاملا در وسط بیل قرار گرفته و فشار به طور مستقیم از مرکز بیل به نوک آن منتقل شود. با این طراحی جدید بیل زدن به کاری کم درد سر تر تبدیل شده که آثار مخرب کمتری را بر بدن کاربر به جای می گذارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *