خانه / اخبار / برندگان جایزه طراحی ۲۰۱۱ Fujitsu

برندگان جایزه طراحی ۲۰۱۱ Fujitsu

Fujitsu برگزیدگان مسابقه طراحی: زندگی‌ با کامپیوتر‌های شخصی آینده را اعلام نمود.
بیشتر از ۱۰۰۰ طراحی در این مسابقه شرکت کردند. جایزه بزرگ به طرح “the Aid” تعلق گرفت که یک عصای کامپیوتری شده است که در بخش طراحی برای زندگی‌ نوآورانه و برای سال ۲۰۲۰ وارد مسابقه شده بود. جوایز بعدی به “crowd” که همانند یک کتابچه کامپیوتری است و برای مقاصد گوناگونی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و برای سال ۲۰۱۳ طراحی شده است و “integral Cord” که یک کابل نوآورانه است و می‌توان از آن استفاده‌های مختلفی کرد تعلق گرفت.

The Aid
طراح: Egle Ugintaite
این عصا قادر است که کاربر را مانند یک دستگاه مسیر یاب به مقصد مورد نظر هدایت نموده، و همچنین وضعیت سلامت او را مدیریت نماید. با استفاده از این وسیله کاربرانی که با مشکلات جسمانی همراه هستند به اعضای فعال جامعه بدل می شوند.

Crowd
طراح: Philipp Schaake
این محصول در حالت‌های مختلفی‌ می تواند به کار گرفته شود، ( صفحه نمایشگر و کیبرد جدا یا به هم چسبیده و غیره). این طراحی محصولی را به نمایش می‌گذارد که بخش‌های مختلف یک کامپیوتر نت بوک قابل جدا شدن هستند و می توانند بر اساس استفاده، شکل‌های مختلفی‌ به خود بگیرند. با توجه به تاکیدی که بر روی جلد پشت این نت بوک است این کامپیوتر حتی در حالت بسته هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.


Integral Cord
طراح:raphael Lang/ Yu-Lin Hou/ Chan Wing Tak
این کابل ICT وسیله ای را خلق می نماید که می تواند به هر شکلی‌ خم شده و قرار بگیرد و یک نمایشگر را در داخل محدوده این کابل ایجاد نماید. علاوه بر اینکه این کابل کاربر را قادر می‌سازد که از این کامپیوتر برای مقاصد گوناگونی استفاده نماید، بلکه اجازه می دهد که افراد متعددی دور این کامپیوتر نشسته و در عین حال که با آن کار می کنند در مورد محتویات به نمایش گذاشته به بحث و بررسی‌ بپردازند.

Anderson جایزه برگزیده داوران
طراح: Ma Yiwei Tao Ying
با توجه به اینکه کاربران بسیاری کامپیوتر‌هایشان را با خود حمل می کنند، این کامپیوتر برای سهولت استفاده و حمل و نقل طراحی شده است و به کاربر اجازه می دهد که چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده به راحتی‌ از آن استفاده نماید.


The Haunted Mountain جایزه برگزیده داوران
طراح: Lou Xiaoyu
این طراحی از طریق نمایشگر‌های LCD کاربردی ۵ حس انسان را هدف قرار می دهد، نسبت به ویروس‌ها هشدار داده، و حسگر‌های آن نسبت به صدا، حرکت‌های فیزیکی‌ و بو هم حساس هستند، که در نهایت به کاربران اجازه می دهند که از امکانات پیشرفته کامپیوتر‌های خود استفاده کنند.


River Through The City جایزه برگزیده داوران
طراح: Chikara Ohno
این طراحی پیشنهادی که نیاز به تغییر زیرساخت‌های اجتماعی جدیدی دارد از دوران‌های تاریخی‌ الهام گرفته شده است که تمدن‌های بشری در حاشیه رودخانه‌ها توسعه و رونق میافتند. هدف این طراحی این است که اطلاعات را در مسیر‌های خاصی‌ در فضاهای شهری همانند مسیر یک رودخانه به جریان بیندازد و باعث ایجاد فرهنگ‌های خاص شهری گردد.


Frame Series جایزه برگزیده داوران
طراح: Florian Langer / Patrick Decker
این نت بوک نوآورانه تمام ویژگیهای انحصاری وسایل مختلف مانند smartphone را در کنار هم قرار داده و یک پایگاه هوشمند در قالب یک کامپیوتر ایجاد می‌کند. نتیجه کامپیوتر شخصی‌ است که قابلیت‌ها و کاربرد‌های چندین وسیله را داراست.


Smile Cup جایزه برگزیده داوران
طراح Nikita Mokhirev
این لیوان می تواند وضعیت روحی کسی‌ که از آن استفاده می‌کند را به وسیله علائم گرافیکی به بقیه نشان دهد.


The Total Recall Agent جایزه برگزیده داوران
طراح: Shohei Nakamura / MoonHwan Lee/ YoungWook Jung
این وسیله یک همراه مسافرتی‌ است که به شکل بادکنکی که در کنار گردشگر پرواز می‌کند و تمام فعالیت‌های وی را در دوران مسافرتش، ثبت کرده و از سیستم‌های کامپیوتری استفاده کرده تا این اطلاعات را به دست دیگران برساند. این وسیله همچنین به عنوان یک راهنما در طی‌ مسافرت به گردشگر کمک می نماید.


ecoPad جایزه برگزیده داوران
طراح: Yonggu Do / Jun-Se Kim / Eun-ha Seo
در این کامپیوتر انرژی الکتریکی‌ از طریق فشردن دکمه‌های صفحه تماسی توسط کاربر ایجاد می شود. این دستگاه هم دوستدار محیط زیست بوده و هم از نظر تکنیکی‌ قابل اجراست.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب معدنی

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *