خانه / اخبار / بازی rOtal-تقویت پرسپکتیو ذهن

بازی rOtal-تقویت پرسپکتیو ذهن

بطور معمول، بازی های تطبیقی براساس قدرت حافظه ساخته می شوند. شما دو کارت را همزمان رو می کنید و در این هنگام ذهن شما الگویی براساس تصاویر رو شده می سازد، که در نهایت این فرآیند شما را بدنبال نقاط و نکات مشترک هدایت خواهد کرد.


بازی rOtal، یک بازی ساده برای گوشی های اندروید است، که یک ساختار معمولی دارد، یک شبکه از اشیاء مختلف که هرکدام یک جفت دارد و بدین صورت یک چالش شناختی برای مخاطب ایجاد می کند.

دراین بازی بجای مخفی نگاه داشتن آیتم ها و ظاهر شدن تدریجی آنها، در این سیستم تمام اشیاء در صفحه حضور دارند، و کاربر می بایستی مکمل های اشیاء مختلف را که باهمدیگر منطبق می شوند، پیدا کند. در این بازی شما با یکسری اشیاء سه بعدی در صفحه دو بعدی مواجه هستید!


اگر که این توصیف باعث قلقلک ذهن شما و تحریک آن شده باشد، پس هدف آن درست بوده است. در حقیقت، در این بازی شما با یک تمرین ذهنی مواجه هستید. این بازی نیز مانند انواع پازل های ذهنی که حتی در تست های IQ نیز حضور دارند، برای ارزیابی توانایی استدلال فضایی ذهن اشخاص مورد استفاده قرار می گیرند. چالش اصلی در این بازی برای طراحان، این بوده که بتوانند به یک روشی خستگی ذهنی را به تفریح Fun تبدیل کنند.

یکی از مکانیزم هایی که باعث ارتباط و تعامل بیشتر کاربر در این سیستم می گردد، توانایی کاربر برای چرخاندن اشیاء بوسیله لمس صفحه در جهات مختلف است، و بدین ترتیب ارتباط خوبی نیز بین مغز و دست کاربر برای درک ابعاد مختلف پرسپکتیوی بوجود می آورد، که نتیجتاً باعث پیدا کردن جفت های بهتر اشیاء قبل از پایان زمان بازی می گردد.


طراحان این بازی که ۴ جوان ساکن بوداپست، در مجارستان و عضور گروه طراحی Binaura هستند، می گویند که ایده این بازی را ظرف یک روز کامل کرده و باتوجه به جذابیت آن، خیلی سریع این ایده را به واقعیت تبدیل کردند تا کاربران از آن لذت ببرند.

علاقه مندان می توانید این بازی را از طریق Google Play دانلود نمایند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی بازی : مجموعه مبتکرانه ایکیا خلاقیت هر دو گروه پیر و جوان را تحریک می کند

طراحی بازی : مجموعه مبتکرانه ایکیا خلاقیت هر دو گروه پیر و جوان را تحریک می کند

ایکیا مجموعه ای ارائه داده است که کودکان و حتی بزرگسالان را سرگرم می سازد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *