خانه / جعبه دانش / انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

عنوان: انگیزش، منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

موضوع: مدیریت کسب‌وکار و کارآفرینی

نویسنده: دن آرییلی

مترجم: مصطفی سپهریان

ناشر: نشر نوین

توضیحات تکمیلی:

“دن آرییلی” این کتاب را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. “دن” در دانشگاه دوک روان‌شناسی و اقتصاد رفتاری تدریس می‌کند. وی بنیان‌گذار مرکز ادراک پیشرفته، و سازنده فیلم مستند صداقت: حقیقتی در مورد عدم صداقت، و نویسنده‌ی سه کتاب پرفروش نیویورک تایمز می‌باشد.

دن آرییلی در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است، “شرح شغل رسمی ‌ما هرچه که باشد، ما همه انگیزه دهندگانی پاره‌وقت هستیم. با توجه به اینکه انگیزش از بخش‌های اصلی زندگی ماست، واقعا چقدر نسبت به آن آگاهی داریم؟ واقعا چقدر از چگونگی عملکرد و نقش آن در زندگیمان می‌فهمیم؟ فرض بر این است که انگیزش از پاداش خارجی مثبت مشتق می‌شود. این را انجام بده، آن را بگیر. اما چه می‌شود اگر داستان انگیزش در واقع بسیار پیچیده‌تر، بغرنج‌تر و سحرآمیزتر از چیزی باشد که ما فرض می‌کنیم؟”

دن آرییلی در این کتاب به معرفی زوایا و عواملی پنهان در انگیزه کاری افراد می پردازد. مطالب به صورت ساده و با اعلام نتایج آزمایش های انجام گرفته از سمت او و دیگر افرادی که در زمینه های منابع انسانی و انگیزش فعالیت می کنند در ۴ فصل نوشته شده است.

فهرست:

مقدمه (از تراژدی تا معنا و انگیزش)
فصل۱: چگونه انگیزه را نابود کنیم،یا کار کردن به مثابه زندانی
فصل۲: لذت ساختن چیزی
فصل۳: پول از مریخ است، پیتزا از ونوس و تمجید از سیاره مشتری
فصل۴: درباره مرگ، روابط و معنا

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران، افراد مرتبط با منابع انسانی و در کل تمام کسانی که به دنبال انگیزه گرفتن و انگیزه دادن به دیگران هستند، توصیه می‌گردد.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی كتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو نویسندگان: کیت گافین، فرد لمکه و اورزولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *