خانه / جعبه دانش / امنیت اجتماعی؛ نظریه‌ها، مفاهیم و مؤلفه‌ها

امنیت اجتماعی؛ نظریه‌ها، مفاهیم و مؤلفه‌ها

عنوان: امنیت اجتماعی؛ نظریه‌ها، مفاهیم و مؤلفه‌ها

موضوع: جامعه شناسی

نویسنده: دکتر قدیر نصری

مترجم:

ناشر: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

ارسال شده توسط: سحر محمدی

توضیحات تکمیلی:
کتاب«امنیت اجتماعی؛ نظریه‌ها، مفاهیم و مؤلفه‌ها» نظریه‌های علمی مهم و مطرح جهان در زمینه امنیت اجتماعی (جامعه‌ای) Societal Security را مورد بررسی و شناخت قرار داده است و متناسب با نیاز جامعه ایران نقد و ارزیابی شده است. تحقیق مذکور تبیین و تفسیری بر مبانی نظری امنیت جامعه‌ای تولید شده در مجامع آکادمیک جوامع غربی است. در حال حاضر کسانی که در ایران فعالیت‌های تحقیقاتی و کارشناسی در این حوزه انجام می‌دهند اغلب از منابع غربی به عنوان مرجع استفاده می‌کنند. در صورتی‌که تفاوت‌های زیادی بین مؤلفه‌ها و شاخصه‌های جوامع غربی و ایرانی وجود دارد که موجب کاهش درجه صحت و دقت فعالیت‌های علمی، تحقیقی و کارشناسی خواهد شد و بعضاً موجب انحراف و خطا در به‌کارگیری نتایج تحقیق- بدون رعایت ملاحظات- می‌شود.
در کتاب «درآمدی نظری بر امنیت جامعه‌ای» که برای اولین بار به توضیح و تفسیر امنیت اجتماعی (جامعه‌ای) به طور خاص پرداخته است، درصدد جواب دادن به این پرسش‌ها است که «معنای امنیت جامعه‌ای» چیست؟ ارکان و مؤلفه‌های آن کدامند؟ چه نظریه‌هایی در این خصوص وجود دارند و مدل غیر غربی پرداختن به امنیت جامعه‌ای چیست؟ که برای آن هشت فصل‌ طراحی شده است.

فهرست مطالب:
فصل اول: چارچوب مفهومی و روشی
فصل دوم: تاریخچه امنیت جامعه ای در غرب و جهان سوم
فصل سوم: مرزهای مفهومی امنیت جامعه ای
فصل چهارم: طرح دولتی امنیت و طرد نوع جامعه ای آن
فصل پنجم: نظریه های امنیت جامعه ای
فصل ششم: سهم مکتب کپنهاگ در ابداع مفهوم «امنیت جامعه‌ای»
فصل هفتم: امنیت جامعه ای و مدیریت امنیت ملی
فصل هشتم: مؤلفه های امنیت جامعه ای در جوامع غیرغربی؛ با نگاهی به ایران

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

About Face 3

عنوان: درباره صورت ۳ – About Face 3 موضوع: اصول طراحی تعاملی نویسنده: آلن کوپر، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *