خانه / اخبار / الهام از نقاشی‌های اوایل رنسانس در طراحی لباس !

الهام از نقاشی‌های اوایل رنسانس در طراحی لباس !

مونکلر در آخرین بخش پروژه مشترک طراحی لباس چند برند، کالکشنی از لباس‌های الهام گرفته از رنسانس را ارائه می‌دهد. تولیدکننده ایتالیایی لباس اسکی از پیرپائولو پیکولی مدیر هنری خانه مد والنتینو استفاده کرد. پیکولی پارچه نایلونی پرشده معروف (down-filled-nylon) را به کار برد تا کالکشن متفاوتی که تلفیقی از haute couture و skiwear می‌باشد را تولید کند. این طراح ایتالیایی از اشکال ساده با رنگ‌های جسورانه در طراحی لباس استفاده می‌کند تا دیدگاهی که به گفته او از نقاشی‌های اوایل رنسانس الهام گرفته و بازتاب نمادهای مذهبی، همانند تصویر حضرت مریم می‌باشد را به نمایش درآورد. شنل‌های باد کرده زیبا که تا بالاتنه بسته می‌شوند و با دستکش‌ها ست شده‌اند، پوشش کامل بدن را القا می‌کنند.

الهام از نقاشی‌های اوایل رنسانس در طراحی لباس

سوزان جانگمنز طراح پارچه و عکاس، این کالکشن را در مجموعه‌ای از آثار هنری به تصویر کشیده است که بیشتر به الهام طراح اشاره دارد. مدل‌ها در ژست‌ها و لباس‌هایی که نشان از نقاشی‌ها و مراسم مذهبی دارند عکاسی شده‌اند.

الهام از نقاشی‌های اوایل رنسانس در طراحی لباس

این پروژه خلاقانه اولین بار در یک رویداد بزرگ میلان و در ماه فوریه اجرا شد و هشت طراح را که شامل طراح ژاپنی، هیروشی فیجوارا، سایمون روچا و طراح طرفدار پوشش مردانه، کریگ گرین می‌باشد را فراخواند تا کالکشنی که برگرفته از خواسته‌های مونکلر می‌باشد را خلق کند. مونکلر از آن موقع به طور مداوم و طی شش ماه این کالکشن را به اجرا گذاشته است.

الهام از نقاشی‌های اوایل رنسانس در طراحی لباس

پیکولی این کالکشن را “ابراز سلیقه و تلاش شخصی” توصیف می‌کند. این اجرا تا ۱۱ اکتبر در بوتیک های مونکلر و فروشگاه های آنلاین برند پابرجاست.

مترجم: نگین بزرگی‌نژاد، گزارشگر طراحی صنعتی

منبع: moncler debuts valentino-designed capsule collection inspired by early renaissance paintings

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مد و فشن | طراح مد هلندی مدل‌های ترکیبی انسان-حیوان را در کالکشن کوتور به نام Shift Souls ارائه نمود.

طراحی مد و فشن | طراح مد هلندی مدل‌های ترکیبی انسان-حیوان را در کالکشن کوتور به نام Shift Souls ارائه نمود.

ایده‌ای خاص در صنعت طراحی مد و فشن توسط آیریس ون هرپن. آیریس ون هرپن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *