خانه / جعبه دانش / استراتژی لوکس گرایی

استراتژی لوکس گرایی

عنوان: استراتژی لوکس گرایی  (قاعده شکنی در بازاریابی به منظور دستیابی به برند لوکس)

موضوع: مدیریت و بازاریابی

نویسندگان: ژان نوئل کاپفرر، ونسنت باستین

مترجم: پرویز درگی، امیرحسین سرفرازیان

ناشر: بازاریابی 

توضیحات تکمیلی:
ساختار و مباحث مطرح شده در کتاب پیش‌رو به گونه‌ای است که تنها می‌توانست در همراهی دو متخصص دارای دانش و تجربه‌ی مکمل نوشته شود.هر کدام از دو نویسنده، از منظری متفاوت در زمینه‌ی برندهای لوکس در بالاترین درجه‌ی تخصص و تجربه قرار دارند.
ژان نوئل کاپفرر یکی از معدود متخصصان جهانی مدیریت برند است.کتاب وی به نام مدیریت راهبردی نام‌های تجاری یکی از مراجع مهم دوره‌های ام‌بی‌ای دانشگاه‌های برتر دنیا است. ایشان استاد دانشگاه HEC پاریس و همچنین عضو هیات علمی مرکز تحقیقاتی لاکچری اروپا است.
ونسنت باستین یکی از باتجربه‌ترین مدیران ارشد در زمینه‌ی کسب‌وکارهای لوکس است. او دارای سابقه‌ی مدیریت در سمتهای مدیریت ارشد و مدیرعاملی برخی از معتبرترین برندهای لوکس است.از جمله، می‌توان به سابقه‌ی شش ساله‌ی مدیریت لویی ویتن، مدیر عاملی بخش عطر ایوسن لورن، و مدیریت Sanofi Beauté اشاره کرد.

نویسندگان در بخش مقدمه‌ی کتاب نوشته‌اند؛ لوکس‌گرایی در دنیای مد حضور دارد و مد در خدمت لوکس گرایی است. لوکس گرایی همچنین به طرز شگفت به جوانی مرتبط است…امروزه، لوکس گرایی را همه جا می‌توان مشاهده کرد. مدیران و بازاریابان به طور دائم واژگان جدید در این زمینه ابداع می‌کنند:لوکس، ممتاز، فوق ممتاز، درجه‌ی یک، اپولوکس، هایپرلوکس و بسیاری دیگر از جمله‌ی این واژگان هستند. متاسفانه این واژگان به جای شفاف سازی مفهوم لوکس، سردرگمی مخاطب را بیشتر می‌کنند، اگر همه ی کالاها و خدمات، در زمره‌ی برندها و کالاهای لوکس قرار بگیرند، لوکس واژه‌ای خالی از معنا خواهد بود. حال چه محصول، برند و یا سازمانی را می‌توان لوکس نامید؟

همچنین مترجمان در ابتدای کتاب به تعریفِ مفهوم کلمه “لاکچری” پرداخته اند و نوشته‌اند: مفهوم آنچه در زبان انگلیسی “لاکچری” می‌نامند، به قدری پیچیده، و پررمز و راز به نظر می‌آید، که در همان ابتدای راه و در تعیین معادل مناسب برای این واژه، با دشواری روبه‌رو می‌شویم. واقعیت این است که در زبان فارسی معادل مستقیم برای این واژه وجود ندارد. واژه‌ی “لاکچری”، از واژه‌ی لاتین “لوکسوس” به معنای ارتقا و برتری استخراج شده است، همچنین می‌دانیم که واژه‌ی “لوکس” در لاتین به معنای نور است. با عنایت به این مفاهیم، می‌توان دریافت که لاکچری به درخشش ناشی از رشد و تعالی و برتری اشاره دارد، همچون درخششی که فلز و یا گوهری گرانبها در برابر آفتاب از خود به نمایش می‌گذارد. از این رو، واژه‌هایی نظیر عالی، متعالی، تجمّل، و حتی فاخر، اولین واژه‌هایی هستند که به ذهن متبادر می‌شوند، و به نحوی دربرگیرنده‌ی مفاهیم پنهان در پس واژه‌ی لاکچری هستند، اما هر یک از این واژگان بخشی از بار واژه‌ی اصلی را با خود ندارند، و یا مفاهیمی دیگر را بر دوش می‌کشند که به همراه واژه‌ی اصلی نیست.

فهرست مطالب:
بخش اول – بازگشت به پایه‌های لوکس‌گرایی
فصل اول: در آغاز فقط لوکس بود
فصل دوم: پایان یک ابهام؛ ممتاز لوکس نیست
فصل سوم: قوانین ضدبازاریابی
فصل چهارم: ابعاد لوکس‌گرایی امروزی

بخش دوم – برندهای لوکس نیازمند مدیریت خاص خاص خود هستند
فصل پنجم: نگرش مشتریان نسبت به لوکس‌گرایی
فصل ششم: توسعه‌ی ارزش ویژه‌ی برند
فصل هفتم: بسط برند لوکس
فصل هشتم: احراز شرایط محصول به عنوان لوکس
فصل نهم: قیمت‌گذاری لوکس
فصل دهم: توزیع و مساله‌ی اینترنت
فصل یازدهم: ارتباطات لوکس‌گرایی
فصل دوازدهم: مدیریت مالی و منابع انسانی یک شرکت لوکس

بخش سوم – چشم‌انداز استراتژیک
فصل سیزدهم: مدل‌های کسب‌و‌کار لوکس‌گرایی
فصل چهاردهم: ورود به دایره‌ی لوکس گرایی و ترک آن
فصل پانزدهم: درسهایی از لوکس‌گرایی
فصل شانزدهم: نتیجه: لوکس گرایی و توسعه‌ی پایدار

برای مطالعه‌ ۱۴ صفحه‌ی اول کتاب به صورت آنلاین بر روی این لینک کلیک نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی كتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو نویسندگان: کیت گافین، فرد لمکه و اورزولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *